Industry Wire

Geplaatst door Wonico

Wonico gaat verder als gratis dienst

Om een snellere groei in het woningaanbod te realiseren is Wonico afgestapt van het verdienmodel dat in eerste instantie was ingesteld. Iedereen kan vanaf heden gratis zijn woning profileren via Wonico aan de hand van een eigen website met daarop grote foto's en persoonlijke woonbelevenissen.

Met de groei van het aantal woningen zullen er ook steeds meer zoek- en filterfunctionaliteiten worden ontwikkeld om zodoende een woningsite in te richten waarop consumenten zelf bepalen of en hoe hun woning getoond wordt.

Na de lancering van Wonico begin dit jaar was er lof voor de werking en uitstraling van de website, maar bleef het aantal gebruikers achter bij de verwachtingen. Door het aanpassen van het verdienmodel hopen de twee initiatiefnemers achter Wonico, Tim van Heugten en Rogier Snep, dat het aantal gebruikers snel zal groeien. “We merken dat mensen alles uit de kast willen halen om hun woning positief te presenteren, maar dat een maandelijks bijdrage daarbij toch als een struikelblok wordt gezien.” aldus Rogier Snep.

Ook het onlangs verschenen NMa rapport over de machtspositie van Funda droeg bij aan de beslissing. “Wij willen mensen zelf de mogelijkheid geven om hun woning online te presenteren, zonder dat dat meteen geld kost.” vervolgt Snep. “Funda is de ideale plek om de objectieve informatie van woningen te vergelijken. Via Wonico lees je vervolgens het verhaal achter de woning en de woonbelevenissen van de huidige eigenaar, aangevuld met een onbeperkt aantal foto’s.”

Consumenten kunnen via wonico.nl in zeer geringe tijd een profiel aanmaken en vervolgens zelf hun eigen website vullen met foto’s en korte quotes. Vervolgens wordt dit verpakt in een thema, welke ze zelf kiezen. Over de toekomst van Wonico zegt Snep: “We hopen dat we snel meer woningeigenaren mogen verwelkomen, zodat we ook woningzoekers beter kunnen bedienen. Vanuit de branche krijgen we al genoeg belangstelling voor leuke partnerships, maar uiteindelijk zijn wij een product dat zich richt op particulieren. Voor hun hebben we Wonico bedacht en ontwikkelt.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht