Geplaatst door PublieksWerk

Workfront koopt startup Atiim voor Strategic Goals Management

Workfront ( http://www.workfront.com/ ), leverancier van het eerste work managementplatform voor bedrijven, heeft de jonge onderneming Atiim gekocht. Atiim is een pionier op het gebied van ´goal-managementsoftware´ voor bedrijven. Door uit te breiden met goal-managementmogelijkheden, stelt Workfront ondernemers in staat om bedrijfs- en persoonlijke doelen, en de belangrijkste resultaten te beheren vanuit een enkelvoudig platform. De volledige overname is onmiddellijk van kracht.

Op basis van Atiim’s leidende positie in ´strategic goals management´, zal Workfront begin 2020 het nieuwe softwareproduct Workfront Goals introduceren.

Workfront Goals
Workfront Goals is ontworpen om grote organisaties te helpen een belangrijk probleem op te lossen, namelijk om mensen en taakgroepen op een lijn te brengen en de bedrijfsdoelen effectief en efficiënt te laten realiseren. Workfront Goals biedt daartoe één platform: om de doelen te bepalen en te bewaken; om het werk te beheren; om de voortgang te volgen; en om de resultaten te meten.

Nieuwe mogelijkheden
• Leidinggevenden krijgen met Workfront Goals de mogelijkheid om hun mensen beter te motiveren en gericht samen te laten werken. Zij hebben nu de ook mogelijkheid om hen de bevoegdheden toe te kennen om optimaal (samen) te werken. Workfront Goals biedt managers één plek waar zij, ongeacht ingewikkelde hiërarchische lijnen, een duidelijke koers en heldere persoonlijke en taakgroepsdoelen uit kunnen zetten en kunnen overdragen;
• Leidinggevenden krijgen de beschikking over tools en inzichten om het werk – dat in het verlengde ligt van de bedrijfsdoelen – te beheren en te prioriteren;
• Groepsleden worden ondersteund met de benodigde informatie, in een heldere context, zodat zij hun persoonlijke doelen in lijn kunnen brengen met de bedrijfsdoelen en beter kunnen begrijpen waarin en waarom hun werk belangrijk is om die doelen te bereiken;
• Leidinggevenden en medewerkers kunnen met Workfront Goals hun persoonlijke en het functie overschrijdende werk-in-uitvoering volgen, omdat de voortgang richting de doelen onmiddellijk automatisch wordt bijgewerkt met de laatst geboekte resultaten.

”Mensen presteren optimaal wanneer ze hun rol begrijpen, het doel duidelijk voor ogen hebben, en begrijpen hoe hun individuele en groepswerk helpt om gezamenlijk de bedrijfsdoelen te bereiken”, zegt Steven ZoBell, Chief Product & Technology Officer van Workfront. ”De uitbreiding met Workfront Goals betekent een doorbraak in het work management waar Workfront voor staat, doordat het de essentiële mogelijkheden biedt die bedrijven nodig hebben om mensen in lijn met de strategische doelen en doelstellingen te laten werken, wat het uiteindelijke bedrijfsresultaat sterk verbetert.”