Geplaatst door Xomnia

Xomnia zet Big Data op de kaart in Maleisië

Xomnia en de Malaysia Infocomm Foundation (MIF) zetten samen een joint venture op in Maleisië om daar big data op de kaart te zetten. De MIF is een foundation die de Maleisische overheid helpt haar doelstellingen voor Vision 2020 te realiseren. Het Amsterdamse big data bedrijf Xomnia gaat onder andere helpen om 20.000 data analisten en 2.000 data scientisten op te leiden.
Maleisië een internationaal knooppunt voor big data entrepreneurs
‘De joint venture zal de Maleisische overheid ondersteunen bij het opbouwen van haar big data ecosysteem’, zegt Raja Mazhar. ‘We hebben voor Xomnia gekozen als big data partner vanwege haar kennis, ervaring, open cultuur en leidende positie op de markt. Xomnia investeert in jong talent via initiatieven als het Data Science traineeship en de Datathon. Dergelijke activiteiten zullen ook voor ons belangrijk worden. We hopen met Xomnia van Maleisië een internationaal knooppunt te kunnen maken voor big data entrepreneurs.’
Op grote schaal opleiden
‘Kennis delen is een van de belangrijkste fundamenten van Xomnia’, zegt William van Lith, founding partner van Xomnia. ‘Het wereldwijd realiseren van data-driven ambities is onze droom. Deze joint venture is een volgende stap in de uitwisseling van oplossingen, kennis en toptalent wereldwijd.’