XperienCentral: volledige regie over álle digitale kanalen

Vandaag heeft GX Software baanbrekende functionaliteit toegevoegd aan zijn CMS XperienCentral. Marketeers kunnen voortaan content uit het CMS gepersonaliseerd publiceren op al hun kanalen, ook als die kanalen niet op XperienCentral draaien. Dat geeft ze veel meer grip op de customer journey.
Marketeers sturen hun online kanalen tegenwoordig via verschillende, onafhankelijke systemen aan. Het publiceren van content kost hierdoor veel tijd, omdat elk kanaal via zijn eigen systeem wordt aangestuurd. Daarnaast hebben markteers vaak aparte software nodig om content te personaliseren. Gelukkig lost de nieuwe functionaliteit in XperienCentral beide problemen op.
Gepersonaliseerde content centraal publiceren
Dankzij de nieuwe functionaliteit in XperienCentral kan content voortaan op elk kanaal gepersonaliseerd worden gepubliceerd, van corporate website tot Facebook-bedrijfspagina. Dit geldt voor alle content, van teksten en afbeeldingen tot banners en formulieren. Het centraal verspreiden van gepersonaliseerde content over alle kanalen heen, is een unicum in de wereld van web content management.
Personalisatieregels meegeven
De nieuwe functionaliteit is extra bijzonder omdat aan de te publiceren content personalisatieregels meegegeven kunnen worden. Per content-item kan worden bepaald waar het getoond moet worden, in welke variant en aan wie. Of het nu gaat om een speciale aanbieding voor prospects of een feedbackformulier voor een klant die een product heeft besteld. Je kunt nu dus van tevoren al bepalen waar je welke content aan wie wilt laten zien.
Controle over de customer journey
Willem Rossieau, CEO van GX Software, is erg enthousiast over de stap die XperienCentral vandaag heeft gezet. ‘Onze klanten kunnen nu de content op al hun kanalen veel beter op elkaar afstemmen en zo specifieker en relevanter met hun bezoekers communiceren. Dat leidt tot klantgerichte dialogen, die op elk willekeurig kanaal kunnen worden voortgezet. Alleen zo kun je het serviceniveau aanzienlijk verbeteren en de klanttevredenheid verhogen.’
Over XperienCentral
XperienCentral is een oplossing van GX Software en behoort tot de grootste CMS’en van Nederland, met klanten als VI, Nationale Postcode Loterij en Telfort. Met de vandaag geïntroduceerde functionaliteit in XperienCentral (de Context Cloud) heeft GX Software een belangrijke stap gezet in zijn ambitie om met zijn software de strategische motor van alle digitale kanalen te zijn. De volgende release komt uit in april.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.