Industry Wire

Geplaatst door Yahoo

YAHOO BREIDT OMNICHANNEL-TARGETING & METING UIT MET ADSQUARE VOOR DOOH (DIGITALE OUT-OF-HOME)

Vandaag kondigde Yahoo een nieuwe relatie aan met Adsquare om uitgebreide digitale out-of-home (DOOH) targeting- en meetmogelijkheden te bieden in het Yahoo omnichannel DSP (Demand Side Platform) in EMEA-markten. Voortbouwend op de reeds uitgebreide mogelijkheden van Yahoo via de eigen gegevens en relaties met derden, stelt deze samenwerking adverteerders in staat hun campagnes verder aan te scherpen via de segmenten voor bezoekersaantallen en doelgroepscores van Adsquare.

Yahoo’s eigen “Identity Graph” is gebaseerd op deterministische gegevens van opt-in, consumentenrelaties met toestemming via een reeks omnichannel en cross-screen aanraakpunten, zoals mobiele apps, zoekmachines, eigen sites en apps, en het verwerkt miljarden vertoningen wereldwijd die adverteerders helpen slimmere beslissingen te nemen via digitale kanalen.

Door gebruik te maken van geavanceerde oplossingen om een breed scala aan privacygerichte, intelligente data-oplossingen te bieden die (met toestemming) geanonimiseerde data gebruiken om slimmere beslissingen te nemen, helpt Adsquare bij het leveren van beter presterende campagnes en verbetert het het rendement op investering voor adverteerders. Met dit nieuwe DOOH-aanbod voor adverteerders helpt Yahoo adverteerders nu nog betere zakelijke beslissingen te nemen in hun multi-channel campagnes.

De nieuwe DOOH-mogelijkheden van Adsquare in het DSP-platform van Yahoo zijn onder meer:

Doelgroepscores
Door mobiele doelgroepgegevens te combineren met van SDK afgeleide gegevens, bieden “Doelgroepscores” adverteerders een gemakkelijk te begrijpen, voorspellende index die doelgroepsegmenten “scores” geeft voor elke geografische locatie. Met dit inzicht kunnen adverteerders weloverwogen beslissingen nemen over de juiste DOOH-locaties om hun campagnes te activeren, op basis van hun gewenste doelgroepen en doelstellingen.

Bezoekersmetingen
Door vergelijkbare gegevenscombinaties te gebruiken, helpt het meten van bezoekersaantallen in verschillende geografische locaties adverteerders te begrijpen hoeveel klanten beïnvloed worden door hun campagnes en hoe de campagnes kunnen worden aangepast en geoptimaliseerd om de resultaten te verbeteren. Deze tool gaat verder dan traditionele KPI’s voor betrokkenheid en helpt adverteerders echt te begrijpen wat er werkt in hun DOOH-campagnes.

Tom Laband, CEO en mede-oprichter van Adsquare: “OOH claimt eindelijk zijn plaats in het hart van volledig geïntegreerde, geautomatiseerde en meetbare campagnes. We zijn trots om onze oplossingen samen met Yahoo aan te bieden als onafhankelijke dataspecialist. Onze twee bedrijven zijn stevig verenigd en streven naar de hoogste normen van privacy en het doel om de meest innovatieve klantoplossingen te ontwikkelen. Met deze nieuwe integratie brengen we deze principes tot leven met de duidelijke boodschap dat – zeker in deze tijden – oplossingen voor een hogere effectiviteit een prioriteit moeten zijn.”

Josh Partridge, Hoofd EMEA bij Yahoo: “Door de combinatie van onze eigen toonaangevende technologie, samen met partnerschappen en integraties, biedt de Yahoo DSP de meest holistische mogelijkheden voor adverteerders via elk digitaal kanaal. DOOH maakt een enorme groei door en we zijn in staat om adverteerders te verbinden met een ongeëvenaard aantal digitale schermen over de hele wereld. Met deze uitgebreide mogelijkheid maken we het voor onze klanten makkelijker om via één platform coherent hun omnichannel-campagnes te meten.”

Deze nieuwe doelgroepmogelijkheden van Adsquare zijn nu beschikbaar in Yahoo DSP in alle grote Europese markten.

Over Yahoo
Yahoo bereikt bijna 900 miljoen mensen over de hele wereld en brengt mensen dichter bij financiën, sport, winkelen, gamen en nieuws —met dag in dag uit de vertrouwde producten, inhoud en technologie. Voor partners bieden we een full-stack platform voor bedrijven om de groei te versterken en zinvollere verbindingen te leggen tussen advertenties, zoeken en media. Ga voor meer informatie naar yahooinc.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht