Industry Wire

Geplaatst door Yahoo Adtech

Yahoo Maakt Scope3 Co2-Neutrale Inventaris Toegankelijk Voor Adverteerders

Deze integratie biedt adverteerders nieuwe mogelijkheden om Scope3 Green Media Products te kopen via het Yahoo SSP.

Vandaag heeft Yahoo een integratie aangekondigd met Scope3 om klimaatneutrale media op de particuliere marktplaats (PMP) aan te bieden in de Yahoo SSP. Adverteerders die kopen via het Yahoo SSP kunnen nu gemakkelijk Green Media Products aangedreven door Scope3 vinden en kopen om ervoor te zorgen dat hun digitale advertentiecampagnes in lijn zijn met hun bredere duurzaamheidsdoelstellingen.

De digitale media- en advertentiesector heeft een enorme ecologische voetafdruk door de complexiteit van digitale advertentieketens en het enorme volume aan advertentietransacties, en Scope3 is ontstaan om dit duurzaamheidsprobleem te helpen oplossen.

Door de CO2-uitstoot van de hele toeleveringsketen van digitale reclame te meten, helpt Scope3 bedrijven zoals Yahoo het voor iedereen die via hun platform koopt, gemakkelijk te maken om bij elke zakelijke beslissing rekening te houden met de CO2-uitstoot.

“Het is belangrijk dat de industrie evolueert en bij aankoopbeslissingen rekening houdt met duurzaamheid. Aangezien de hele sector zich opmaakt om duurzamer te worden, zijn wij zeer enthousiast over de mogelijkheden om groene media, aangedreven door de gegevens van Scope3, toegankelijk te maken via ons Yahoo SSP,” aldus Elizabeth Herbst-Brady, Chief Revenue Officer bij Yahoo. “Dit geeft onze klanten nog meer keuze en flexibiliteit. Scope3 meet de CO2-uitstoot van elke uitgever binnen de PMP’s die wij nu aanbieden, waardoor adverteerders een duidelijk traject krijgen om in deze advertentie impressies te investeren en uitgevers die overstappen op een groenere, lagere CO2-voetafdruk worden beloond met een grotere vraag naar hun aanbod.”

“Er zijn maar weinig platforms die het wereldwijde bereik en de schaal van Yahoo kunnen bieden. Dat, in combinatie met Yahoo’s enthousiasme voor het stimuleren van meer duurzame reclamepraktijken, maakt deze integratie een ongelooflijke positieve stap voor het veranderen van de sector,” zei Brenda Tuohig, hoofd wereldwijde en strategische partnerschappen bij Scope3. “Door toegang tot Scope3’s Green Media Products direct in het platform aan te bieden, geeft Yahoo merken over de hele wereld een eenvoudige en gestandaardiseerde manier om hun koopgedrag te veranderen ten gunste van duurzamere media, terwijl het helpt ervoor te zorgen dat betreffende publishers blijven floreren.”

Yahoo SSP maakt deel uit van Yahoo’s full stack suite van advertentie technologie platforms, waarmee publishers hun aanbod op elk scherm maximaal kunnen benutten via het vertrouwde en transparante platform van Yahoo door middel van unieke, premium vraag van adverteerders.

De nieuwe PMP’s met Scope3 data, de zogeheten Green Media Products, zijn nu wereldwijd beschikbaar via elk demand side platform dat is aangesloten op het Yahoo SSP, inclusief Yahoo’s eigen toonaangevende DSP.

###

Over Yahoo
Yahoo bereikt bijna 900 miljoen mensen over de hele wereld en brengt mensen dichter bij financiën, sport, winkelen, gamen en nieuws —met dag in dag uit de vertrouwde producten, inhoud en technologie. Voor partners bieden we een full-stack platform voor bedrijven om de groei te versterken en meer betekenisvolle verbindingen te leggen tussen advertenties, search en media. Ga voor meer informatie naar yahooinc.com.

Over Scope3
Scope3 is op een missie om media en advertenties CO2-vrij te maken. Voor organisaties die klimaatbewuste zakelijke beslissingen willen nemen, is Scope3 de emissienorm voor de toeleveringsketen die een nauwkeurig, uitgebreid en onafhankelijk emissiemodel levert voor elk bedrijf in het digitale ecosysteem. Scope3 maakt het gebruik van Green Media Products (GMP’s), of CO2-neutrale media, in de hele industrie mogelijk door de emissies te meten en de aankoop van kwalitatief hoogwaardige CO2-verwijderende bijdragen te beheren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht