Yossip de Jong treedt toe als partner The Post

Yossip de Jong heeft een belang van veertig procent verworven in The Post, het snelgroeiende contentmarketingbureau uit Zwolle. Samen met oprichtster Carlijn Postma vormt De Jong, die al sinds november 2016 aan boord is als interim-bureaudirecteur en verantwoordelijk is voor de dagelijkse aansturing van de organisatie, de directie.
Als bureaudirecteur ziet De Jong het als zijn taak het bureau verder te ontwikkelen op het vlak van financiën, processen, HR en marketing, zodat de organisatie klaar is voor de grote groei die het doormaakt. De Jong deed zijn vijftien jaar aan marketing- en (project)managementervaring onder meer bij organisaties als Essent, Menzis en Cortina op. Met die ervaring heeft hij actief bijgedragen aan de verdere professionalisering van het bureau, dat in die periode groeide van tien naar zestien medewerkers. Postma en De Jong hebben gezamenlijk de zeggenschap over het bureau.
Oog voor interne organisatie
In eerste instantie zou De Jong The Post drie maanden bijstaan, maar al snel spraken hij en Postma de intentie uit om als partners verder te gaan. “Ik ben echt een vakidioot. Yossip ondersteunt klanten net als ik met strategisch advies, maar heeft ook veel oog voor de interne organisatie”, zegt Carlijn Postma, oprichter van The Post. “We vullen elkaar goed aan.” De Jong noemt de “grote potentie” van het bureau als belangrijke redenen waarom hij besloot in te stappen. “We werken met de bewezen methodiek Mediadenken en weten beter dan ooit wat werkt.”
Grote groei ondersteunen
Ook de positieve ‘vibe’ binnen The Post spreekt De Jong erg aan. “Iedereen draagt bij aan de ontwikkeling van zijn deel van het vak. Dat maakt het heel krachtig; de medewerkers hebben veel enthousiasme en energie”, aldus de kersverse partner, die zijn handen vol heeft aan de groei van het bureau. “In ruim tien jaar tijd heeft Carlijn een heel mooi fundament neergezet, dat ik samen met haar en het team de laatste anderhalf jaar heb kunnen verstevigen. Mede doordat we het samen goed hebben georganiseerd, hebben we de afgelopen periode veel nieuwe klanten mogen verwelkomen. We zien de toekomst dan ook met heel veel vertrouwen tegemoet.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.