Geplaatst door Nielsen

YouTube In-App met Nielsen Digital Ad Ratingsbeschikbaar in Nederland

DIEMEN – 3 juni 2019 – Vanaf vandaag breidt Nielsen de meting op de mobiele app van YouTube met Nielsen Digital Ad Ratings uit naar 26 extra landen: België, Brazilië, Bulgarije, Tsjechië, Griekenland, Griekenland, Hong Kong, Hong Kong, Hongarije, India, Indonesië, Ierland, Ierland, Israël, Maleisië, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Filippijnen, Polen, Puerto Rico, Singapore, Zuid-Afrika, Spanje, Taiwan, Thailand, Turkije en De Verenigde Arabische Emiraten.

Het meten van YouTube in-app via Nielsen Digital Ad Ratings is al beschikbaar in de VS, Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan en het Verenigd Koninkrijk. Met deze uitbreiding zal Nielsen YouTube-advertenties kunnen meten op desktop- en in mobile web browsers in 34 landen.  Het biedt marketeers onafhankelijk en uitgebreid inzicht in het bereik van online campagnes op YouTube op alle devices.

Met deze uitbreiding krigen klanten van Nielsen Digital Ad Ratings toegang tot gegevens over leeftijd en geslacht van consumenten die reclame via de mobile app van YouTube zien en informatie over bereik, frequentie en Gross Rating Points (GRP’s). Voor het meten van YouTube-advertenties wordt gebruik gemaakt van dezelfde methodologie die ook voor andere apps wordt gebruikt in Digital Ad Ratings. Daardoor zijn zowel media buyers als – sellers in staat zijn om echt vergelijkbare en ontdubbelde, op mensen gebaseerde metingen te gebruiken in hun mediaplanning en -uitvoering.

Met Nielsen Digital Ad Ratings krijgen uitgevers, adverteerders en mediabureaus een beter inzicht in hun publiek op YouTube door gebruik te maken van statistieken die vergelijkbaar zijn met die voor televisie.

“Nu meer mensen video bekijken via digitale platforms en apparaten, is Nielsens uitgebreide meting van YouTube via Digital Ad Ratings van cruciaal belang om een compleet beeld te krijgen van het mediagebruik, vooral omdat YouTube een groot deel van de mobiele videoreclame in deze landen voor zijn rekening neemt”, aldus Denis Rochat, Media Leader, Nielsen Benelux . “We zijn er trots op dat we de markt onafhankelijk inzicht in het bereik van online campagnes op YouTube kunnen bieden in de context van  de bredere videoconsumpie.”