YouTubers Jeroen van Holland, JustJade en Niels Oosthoek gaan live op Nickelodeon de strijd aan

Ben jij er klaar voor?! Op zondag 6 mei zie je hoe de overgebleven coaches JustJade (wildcard winnaar), Jeroen van Holland en Niels Oosthoek (Gierige Gasten) met hun teams de strijd met elkaar aangaan om gekroond te worden tot koning (of koningin) van De Viral Fabriek. Deze spetterende finale wordt om 19.00 uur live uitgezonden op Viacom-zender Nickelodeon.
Wordt het de spannende luchtballonvideo van de Fruitvlogjes (team Jeroen van Holland), Bo met zijn Bo Burger Initiatief (team Niels Oosthoek) of toch de speciale slime video van Emily (team JustJade)?
In een vorige aflevering hebben de finalisten hun finale-vlog gemaakt en op het Nickelodeon YouTube-kanaal gezet waar kijkers hun favoriet hebben kunnen liken. In de live-finale worden deze vlogs beoordeeld door een professionele jury, bestaande uit Talisia Misiedjan (Casting Director bij A Million Faces), de populaire YouTuber Rutger Vink (Furtjuh) en Vice President van Nickelodeon Victor Coolman. De beoordeling van de jury en de likes van de kijker bepalen welk team De Viral Fabriek wint. De hoofdprijs: een hoogwaardig camerapakket en een professionele YouTube-training om zo een eigen kanaal op te bouwen. De presentatie van De Viral Fabriek is in handen van Nienke van Dijk en Stef Poelmans.
Kijk zondag 6 mei om 19.00 uur de live finale van De Viral Fabriek op Nickelodeon.
Over Nickelodeon
Nickelodeon is het merk voor kinderen binnen de merkenportfolio van Viacom Benelux. De van oorsprong Amerikaanse zender is wereldwijd één van de grootste entertainmentmerken voor kinderen, in Nederland is Nickelodeon de nummer 1 kinderzender. Het is de plek waar kinderen op de eerste plaats komen te staan; zij staan centraal in alles dat Nickelodeon doet. Van de ontwikkeling van series, websites, apps en social media tot events en consumentenproducten. De Nickelodeon-programmering is speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar en bestaat onder meer uit live action, animatie en game shows.
Het entertainmentmerk besteedt veel aandacht aan het lokaliseren van de zender voor de Nederlandse kijker. Zo is een groot deel van de live action- en animatieseries in het Nederlands nagesynchroniseerd en zijn er veel producties te zien uit Nederland, zoals De Ludwigs, Snap het, Droomkamers en De Viral Fabriek. Voor de jongsten is naast Nickelodeon ook Nick Jr. te zien. In 2017 was Nickelodeon met 18.0% marktaandeel onder 6-12 jaar marktleider en een jaar eerder lanceerde Viacom Benelux de eerste mobiele on-demand propositie voor haar portfolio: de Nickelodeon Play app. Nickelodeon Play biedt een rijke entertainment-omgeving van shows, filmpjes en spelletjes speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd 6-12 jaar. Ook organiseert Nickelodeon op zondag 26 augustus 2018 het eerste Nickelodeon Familie Festival.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.