Industry Wire

Geplaatst door Zalando

Zalando presenteert finalisten Sustainability Award in virtueel “Zalando Greenhouse” tijdens Copenhagen Fashion Week

BERLIJN, 1 FEBRUARI 2021 // Zalando, Europa’s toonaangevende online platform voor mode en lifestyle, en Copenhagen Fashion Week beginnen vandaag hun eerste modeweek als partners, waarmee ze het begin markeren van een driejarig strategisch partnerschap. Deze modeweek is volledig virtueel en tevens het debuut van het Zalando Greenhouse. Deze interactieve online ervaring – exclusief voor Copenhagen Fashion Week gecreëerd door Zalando – nodigt klanten uit om zich onder te dompelen in de verschillende modecollecties en alles wat daaromheen te beleven en te ervaren is. De finalisten van Zalando’s Sustainability Award, House of Dagmar en Marimekko, delen de creatieve inspiratie achter hun collecties met consumenten en brengen met deze verhalen hun passie voor duurzaamheid tot leven.

De virtuele ervaring van Zalando Greenhouse opent de deuren van Copenhagen Fashion Week 2021 voor modeliefhebbers over de hele wereld. De online omgeving heeft de sfeer van de straten van Kopenhagen, waar design met focus op duurzaamheid digitaal wordt tentoongesteld. Zalando Greenhouse toont een verandering in de manier waarop modecollecties kunnen worden tentoongesteld en hoe innovatieve technologie de industrie kan inspireren en naar een duurzamere toekomst kan leiden. Door duurzaamheid onder de aandacht te brengen met de Sustainability Award, wil Zalando merken aanmoedigen om duurzamer te denken en zo positieve verandering stimuleren.

Natalie Wills, Global Director Social Media & Consumer PR bij Zalando, zegt: “We willen ons platform gebruiken om merken tentoon te stellen die bijdragen aan een duurzamere industrie. We zijn blij dat we dit kunnen doen door middel van een innovatieve, virtuele ervaring zoals het Zalando Greenhouse”. Ze vervolgt: “Het Greenhouse is een perfecte gelegenheid voor ons om consumenten op een meeslepende manier mode virtueel te laten ontdekken en meer te leren over duurzaamheid. Onze aankondiging van de Sustainability Award en samenwerking met Copenhagen Fashion Week zijn spannende stappen voor Zalando in onze missie om positieve veranderingen in de mode-industrie te stimuleren.”
De virtuele ervaring sluit goed aan bij de duurzaamheidsstrategie van Zalando, do.MORE, en zorgt ervoor dat consumenten de inspiratie en informatie krijgen waarnaar ze op zoek zijn wanneer ze duurzaam winkelen. Zalando erkent dat het als bedrijf deel uitmaakt van het probleem van de mode-industrie en streeft er daarom naar om een deel van de oplossing te worden door gebruik te maken van zijn omvang, connecties en technologie. Het bedrijf heeft zich ten doel gesteld een duurzaam platform te worden met een netto positieve impact op mens en planeet.
De finalisten van Zalando’s Sustainability Award, het Zweedse House of Dagmar en het Finse Marimekko, krijgen in het Zalando Greenhouse de kans om meer details te delen van de thema’s achter hun collecties, en nodigen bezoekers uit om in de verhalen en beweging naar een duurzame toekomst van de ontwerpers te duiken.

De Sustainability Award is bedoeld om modemerken aan te moedigen alternatieve manieren van ontwerp en productie te onderzoeken om bij te dragen aan een duurzamere toekomst. Een jury van experts uit de branche zal de duurzaamheidsstrategieën van beide merken evalueren, inclusief hun collecties en hun toewijding aan vooruitgang op het gebied van duurzaamheid en innovatie. De winnaar ontvangt een prijs van 20.000 euro en een samenwerking met Zalando om een exclusieve capsulecollectie te ontwikkelen. Voor deze collectie wordt op zoek gegaan naar duurzame ontwerpoplossingen in materialen, productieprocessen, technologie en traceerbaarheid. Om het winnende merk verder te ondersteunen bij de groei van hun bedrijf, stelt Zalando een brede selectie van de tentoongestelde collectie beschikbaar aan zijn meer dan 35 miljoen klanten in 17 Europese markten. De winnaar wordt op 4 februari bekendgemaakt in het Zalando Greenhouse (www.zalandogreenhouse.com), dat toegankelijk is voor publiek via desktop, tablet of mobiel.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht