Industry Wire

Geplaatst door Zandbeek

Zandbeek en Eindhoven365 genomineerd bij de German Design Awards

Contentmarketingbureau Zandbeek uit Eindhoven en citymarketingorganisatie Eindhoven365 maken kans bij de German Design Awards 2019. De succesvolle influencercampagne ‘AnOther City Trip’ is genomineerd in de categorie ‘Excellent Communications Design – Integrated Campaigns and Advertising’. De German Design Awards bekronen de beste communicatie- en productdesigns uit binnen- en buitenland. De internationale awardshow wordt al 65 jaar georganiseerd door de German Design Council. In februari 2019 worden de winnaars bekendgemaakt.

Niet zomaar een city trip

Het doel van de internationale influencercampagne was om food-, lifestyle-, en fashionbloggers de ware schoonheid van Eindhoven te laten ontdekken. De city explorers namen deel aan een uniek programma dat tot stand kwam in samenwerking met tientallen zelfstandige retailers, bijzondere horecazaken en culturele instellingen uit Eindhoven. Het resultaat? User generated content met impact: bijna 4 miljoen impressies en een engagement ratio van 4 procent. Maar belangrijker: het aantal internationale bezoekers nam daadwerkelijk toe in Eindhoven. Wegens het grote succes kreeg de campagne een vervolg. Zandbeek organiseerde een jaar na dato de tweede editie volledig gericht op de Spaanse markt. Later dit jaar volgt alweer de derde editie.

Spannendste meisje van de klas

Peter Kentie, managing director bij Eindhoven365: “Eindhoven wordt over het algemeen niet beschouwd als het knapste meisje van de klas. Alleen al in Nederland zijn veel mooiere steden te noemen. Maar Eindhoven is wél het meest intrigerende en spannendste meisje van de klas. Het meisje dat je verrast, verwondert en je uitnodigt om mee te doen aan het prototypen van de toekomst. Dat zag je terug in deze authentieke campagne, waarbij we de regie volledig uit handen hebben gegeven aan de internationale influencers.”

Nationale- en internationale erkenning

‘Another City Trip’ ontving eerder al nationale- en internationale erkenning. Zo won de campagne een prestigieuze Content Marketing Award van het Amerikaanse Content Marketing Institute. Daarnaast was de campagne goed voor zilver bij de Dutch Interactive Awards. Bovendien waren er nominaties bij de European Excellence Awards en de NRW Marketing Awards.

Over Zandbeek

Zandbeek, the agency for engagement (www.zandbeek.nl), is een prijswinnend contentmarketingbureau en werd in 2017 gewaardeerd als beste marketingbureau van Nederland in de MT1000. Zandbeek ontwikkelt effectieve en geïntegreerde oplossingen op het snijvlak van merk, content en media. Dat doet het bureau voor onder andere ABN AMRO, Biggelaar Groep, Byldis, Cushman & Wakefield, DFE Pharma, Eindhoven365, ESET, Geodan, Heras, KPN Zakelijke Markt, Rijkswaterstaat, Simpel, Vebego en VTech.

Lees hier meer over de German Design Awards.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht