Industry Wire

Geplaatst door Zendesk

Zendesk introduceert Omnichannel Suite voor geïntegreerde customer experience

Amsterdam, 17 mei 2018 – Zendesk, Inc. (NYSE: ZEN), leverancier van een platform voor customer service en engagement introduceert The Zendesk Suite. Dit nieuwe omnichannel-aanbod brengt de meest populaire communicatiekanalen samen in een oplossing zodat organisaties hun klanten een consistente en geïntegreerde customer experience kunnen bieden.

Naast The Zendesk Suite wordt ook Connect geïntroduceerd, een nieuw product voor proactieve klantcommunicatie. Met Zendesk Connect kunnen customer service teams snel en geautomatiseerd berichten sturen, gebaseerd op de meest recente acties en voorkeuren van klanten. Bedrijven kunnen Connect ook gebruiken om klanten te helpen voordat ze een vraag stellen en om klantinteracties te beheren op verschillende kanalen. Met de introductie van The Zendesk Guide en Connect biedt Zendesk een volledig pakket geïntegreerde diensten voor customer service en engagement.

“De beste klantervaringen zijn snel, eenvoudig en laten de klant zelf beslissen via welk kanaal zij met een organisatie communiceren. Deze ervaringen worden nog beter wanneer het bedrijf je goed genoeg kent om je problemen op te lossen voordat deze zich voordoen”, zegt Mikkel Svane, CEO van Zendesk. “The Zendesk Suite en Connect zijn ontwikkeld om bedrijven de mogelijkheid te geven hun klanten precies die ervaringen te bezorgen.”

The Zendesk Suite
The Zendesk Suite is een oplossing voor meerdere customer support-kanalen en ontworpen voor bedrijven die hun klanten een consistente en naadloze ervaring willen bieden. Ongeacht op welke manier klanten kiezen met hen te communiceren. The Suite integreert e-mail, live chat, telefoon, self-service helpcenters, en elk ander kanaal dat wordt verbonden aan het platform, inclusief social media. Het biedt alles wat bedrijven nodig hebben om een gesprek met een klant op verschillende kanalen te voeren zonder dat de klant daarvoor de al verstrekte informatie moet herhalen.

Hogere klanttevredenheid
Met een geïntegreerde interface, vereenvoudigde workflows, betere samenwerkingsmogelijkheden en consistente rapportages wordt de productiviteit van de klantenservice aanzienlijk verbeterd. De mogelijkheid om gesprekken op verschillende kanalen plaats te laten vinden, met de volledige context van de klant in beeld, zorgt ook voor een hogere klanttevredenheid. In vergelijking met bedrijven die hun verschillende kanalen niet hebben geïntegreerd,  wordt bij organisaties met een omnichannel-benadering een klantvraag 31 procent sneller opgelost. Daarnaast is de wachttijd voor klanten 39 procent korter. *

Door Zendesk Support, Guide, Chat en Talk in een omnichannel-oplossing samen te brengen kunnen bedrijven een consistente klantervaring bieden, waar en wanneer dit nodig is. Met een prijs vanaf 89 euro per servicemedewerker (dit betekent 35 procent korting ten opzichte van het kopen van de losse producten) kunnen organisaties hun eigen omnichannel-strategie initiëren en activiteiten eenvoudig opschalen met minder complexiteit en kosten.

Zendesk Connect
Zendesk Connect verzamelt alle klantinteracties, de supportgeschiedenis en gebruikersvoorkeuren in één omgeving. Zo beschikken bedrijven over de volledige context van de klant. Deze samengevoegde data helpt customer support teams met geautomatiseerde en gepersonaliseerde real-time berichten die aangepast zijn aan het gebruik en de voorkeuren van de klant.

Proactief problemen oplossen
Met Connect kunnen bedrijven behoeften van de klant voorspellen en hen proactief benaderen om problemen op te lossen, nog voordat de klant om hulp vraagt. De mogelijkheid om te testen welke berichten een hoge engagement hebben, zorgt bovendien in de toekomst voor beter contact. Met eenvoudige toegang tot de supporthistorie van de klant, kunnen bedrijven ook aanbiedingen sturen die bijdragen aan de loyaliteit van klanten. Verder helpt meer inzicht in de klant bij de groei van organisaties aangezien zij op deze manier met nieuwe producten en diensten nog beter kunnen aansluiten bij de vraag van klanten.

*Bron: Zendesk Benchmark gebruiksdata van non-live kanalen van klanten met Support, Talk, Chat, Guide. 5/7/18

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht