Zendesk stelt nieuwe CMO en Chief Trust & Security Officer aan

Zendesk heeft een nieuwe Chief Marketing Officer en een nieuwe Chief Trust & Security Officer aangesteld. Kelly Waldher treedt aan als CMO om het bedrijf verder te helpen in de volgende groeifase die het gevolg is van de snelle adoptie van AI en steeds hogere klantverwachtingen. Vinay Patel is aangesteld als Chief Trust & Security Officer en is verantwoordelijk voor het handhaven van de hoogste beveiligingsstandaarden en het prioriteren van databescherming.
Voor zijn overstap naar Zendesk werkte Waldher drie jaar voor Google als global marketing leader voor de consumer, SMB en enterprise-afdelingen van Google Workspace. Daarvoor heeft hij ervaring opgedaan bij verschillende technologiebedrijven zoals Qualtrics en Microsoft.
CMO Waldher: “CX moet AI benutten voor betekenisvolle ervaringen”
“Het was een makkelijke beslissing om bij Zendesk aan de slag te gaan. We hebben een product dat geliefd is bij gebruikers, een geweldig merk en we zijn goed gepositioneerd om AI te integreren in een toch al naadloze productervaring”, zegt Waldher over zijn keuze. “CX bevindt zich op een punt waarop merken klantbetrokkenheid meer dan ooit waarderen, maar tegelijkertijd automatisering en AI moeten benutten om meer zinvolle en gepersonaliseerde interacties te kunnen bieden. Zendesk laat zien hoe software klantervaringen kan verbeteren door middel van een geautomatiseerde, cloud-gedreven aanpak. De opkomst van generatieve AI biedt kansen voor nieuwe en innovatieve manieren om klanten te helpen hun merk te verbeteren en nieuwe ervaringen te ontsluiten.”
Databeveiliging als topprioriteit
Patel heeft meer dan twintig jaar ervaring in de ontwikkeling van geavanceerde beveiligingsstrategieën. Voor zijn aantreden bij Zendesk was hij werkzaam als CISO bij Finastra en Citigroup. Patel over zijn doelstelling bij Zendesk: “Klanten verwachten dat hun gegevens beschermd blijven terwijl digitale dreigingen zich continu ontwikkelen. Het is de plicht van bedrijven om dat vertrouwen te behouden en te versterken. Bij Zendesk staat onze toewijding aan het handhaven van vertrouwen, transparantie en veiligheid in al onze activiteiten voorop.”
——–——-
Over Zendesk
Zendesk heeft de missie om de complexiteit van zakendoen te vereenvoudigen en het voor bedrijven en klanten makkelijk te maken om verbindingen tot stand te brengen. Onze customer experience-software ontsluit de kracht van miljarden interacties, waardoor bedrijven rijke, betekenisvolle relaties met hun klanten kunnen opbouwen. Zendesk is opgericht in Kopenhagen, Denemarken en is tegenwoordig actief in meer dan 20 landen over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op www.zendesk.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.