Industry Wire

Geplaatst door Ziggo

Ziggo lanceert nieuwe YouTube serie

Ziggo heeft 7 september de wekelijkse Youtube-serie Binge gelanceerd. In 10 minuten duiken de presentatoren Simon Zijlemans en Abbey Hoes samen met creatieve makers in de wereld rondom films en series.

Simon Zijlemans (32) en Abbey Hoes (23) zijn de twee gezichten van de nieuwe Youtube-show. Simon is een bloedfanatieke film- en serie-kijker, gamer en presentator. Hij presenteerde eerder items voor Gamekings, Voetbal Inside en Veronica. Abbey is actrice, won eerder een Gouden Kalf voor haar rol in Nena en is onlangs ook genomineerd voor haar rol in de serie Petticoat. Bij Binge maakt zij haar debuut als presentatrice.

Vlakkeland en Godfried de Vries
Ook filmmaker Youtuber Vlakkeland levert wekelijks een satirische bijdrage, zo onderzoekt hij in de eerste aflevering waarom filmposters er eigenlijk allemaal hetzelfde uitzien. Godfried de Vries, bekend van zijn Buitenbeeld-reportages op weblog Flabber, gaat op pad voor eigenzinnige interviews met filmfans uit het hele land. Hij start met het interviewen van fans over de seizoen finale van Game of Thrones.

Wekelijkse gids
Bijna vier op de tien Nederlanders doet aan binge-watching: het kijken van meerdere afleveringen van een serie achter elkaar. Door de opkomst van on-demand diensten heeft het achter elkaar kijken van series een vlucht genomen. Binge helpt deze kijkers om de juiste keuzes te maken, door in 10 minuten per week door het beste aanbod te razen. “Het entertainment-aanbod is enorm en dat neemt alleen maar toe“, aldus Wlliam Linders directeur content van Ziggo. “Onder onze klanten en volgers zien we een grote behoefte aan informatie die inspireert en entertaint. Binge is een wekelijkse gids door het aanbod, die de kijkers met veel humor en vaart bijpraat over de laatste ontwikkelingen in de wereld van films en series.”

Eerste aflevering
Nieuwe afleveringen van Binge verschijnen iedere donderdag om 16.00 uur op het Ziggo Movies & Series Youtube-kanaal en vanaf oktober ook op zaterdag en zondag om 17.00 uur op Ziggo kanaal 13. Het programma wordt geproduceerd door productiehuis NewBe.

Over Ziggo
Ziggo is een van de toonaangevende communicatie- en entertainment-dienstverleners voor consumenten en bedrijven in Nederland. Ziggo levert 9,7 miljoen diensten aan zijn klanten met 4 miljoen televisie-, 3,2 miljoen internet- en 2,5 miljoen vaste en mobiele telefonie dienstenabonnees. Daarnaast hebben klanten beschikking over meer dan 2 miljoen WifiSpots door heel Nederland (cijfers per 31 maart 2017). De klein- en grootzakelijke markt maakt gebruik van producten zoals datacommunicatie, (mobiele) telefonie, televisiediensten en elektronische betalingsmogelijkheden. Ziggo maakt deel uit van VodafoneZiggo, een 50/50 joint venture van Vodafone Group en Liberty Global.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht