ZIGGO SCHERPT MERK VERDER AAN EN LANCEERT NIEUWE PAY-OFF ‘ZIGGO. ENJOY IT ALL’

Ziggo lanceert maandag 20 juli een nieuwe campagne en pay-off als onderdeel van een aanscherping van het Ziggo merk. Deze aanscherping is een volgende stap om het krachtige Ziggo merk (#9 in laatste BrandZ meting van sterkste merken in NL) nog sterker neer te zetten. Deze campagne en de nieuwe pay-off “Enjoy it all” zijn onderdeel van de implementatie van het aangescherpte merk in de volle breedte van de VodafoneZiggo organisatie. Voor de ontwikkeling en implementatie werkt VodafoneZiggo nauw samen met WPP GoOne, strategisch partner van VodafoneZiggo.
Meer dan plezier willen we volop genieten.
Centraal in de aanscherping staat het belang van connectiviteit, de kern van de producten en diensten van Ziggo. Dat belang neemt in ons dagelijkse leven immers alleen maar toe. Het brengt mensen de nieuwe mogelijkheden, entertainment, gemak, comfort en controle over hoe zij hun leven willen inrichten. De manier waarop we verbinding maken met dit alles is net zo belangrijk. Wanneer dat moeiteloos en vloeiend voelt genieten we nog meer. Dan verrijkt connectiviteit ook echt onze levensstijl. En zo geniet iedereen op zijn of haar eigen manier ten volste. Daarom zegt Ziggo vanaf nu tegen heel Nederland: Enjoy it all. De grotere wereld van buurmannen Ronald en Jim.
Als onderdeel van deze richting verbreedt Ziggo ook de verhaallijnen in haar campagnes en andere communicatie. De inmiddels bekende Buurmannen, die altijd het grootste plezier hadden met wat Ziggo te bieden had, stonden jarenlang centraal. Ziggo wil met een verbreding van de rol van connectiviteit ook haar verhaal voor een meer diverse doelgroep relevant en herkenbaar vertellen. De nieuwe campagne geeft een moderne en frisse blik op het leven van Ronald met zijn gezin én de buurt waarin ze leven. Een nieuwsgierige buurvrouw, de vaste pakketbezorger, vrienden en vriendinnen van de kinderen van het gezin, opa en oma. Deze mix van mensen bestaat uit sportliefhebbers, bingewatchers, traditionele tv-kijkers, data-slurpers, en zelfs buren die helemaal geen tv kijken of nauwelijks data gebruiken. We laten zien hoe de dienstverlening van Ziggo voor iedereen iets anders mogelijk maakt, maar ook mensen met elkaar verbindt. De eerste aflevering staat volledig in het nu.
Maandag 20 juli gaat de eerste aflevering van de nieuwe campagne live. Want in de zomervakantie doen we graag nieuwe dingen en zoeken we een fijne plek om te ontspannen. Veel van de vertrouwde gemakken van thuis moeten we dan even missen. Echter, omdat we dit jaar niet massaal op vakantie gaan maken we er thuis, met alles wat Ziggo te bieden heeft, zelf elke dag een feestje van. Dan verandert een ‘staycation’ toch opeens in een heerlijke all-inclusive thuis, en dat zien we terug in de campagne.
VodafoneZiggo zal in samenwerking met WPP GoOne gelijktijdig met en in navolging op deze eerste campagne verdere aanscherping over de hele breedte van de het merk Ziggo worden doorvoeren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.