Industry Wire

Geplaatst door Zoho Corporation

Zoho lanceert Canvas; de eerste designstudio in de industrie die de CRM-beleving voor ondernemingen opnieuw vormgeeft

Utrecht, Netherlands 10 Augustus, 2021 – Vandaag kondigde Zoho Corporation, een toonaangevend, mondiaal opererend techbedrijf, Canvas voor het Zoho CRM aan; een unieke designstudio voor CRM-personalisatie. Canvas maakt het voor bedrijven mogelijk om hun eigen CRM-interfaces te creëren die beter passen bij de rol van iedere werknemer, zonder dat IT of een ontwikkelaar hierbij betrokken hoeft te zijn. Canvas helpt bij het vereenvoudigen van complexe CRM-implementaties naar gestroomlijnde en contextuele, werknemersgerichte ervaringen.

Data- en workflow-customisation kan ervoor zorgen dat een CRM-systeem te complex wordt voor de meeste werknemers. Het personaliseren van het CRM voor de persoonlijke rol van iedere werknemer kost daarnaast te veel inspanning om te ontwikkelen en te veel geld. Als direct gevolg van deze complexiteit daalt de productie, raken werknemers minder betrokken, verloopt de CRM-adoptie moeizaam en kan de Return on Investment (ROI) hieronder leiden. Met Canvas kunnen bedrijven van alle grootten deze obstakels vermijden en profiteren van het brede scala aan functionaliteiten dat een general-purpose CRM biedt en van de gespecialiseerde ervaring van een verticaal CRM.

Met Canvas blijft het klantervaringsplatform van Zoho zich focussen op het bouwen van een systeem van ervaringen die de beleveniseconomie voor merken en alle stakeholders vereenvoudigt. Van het plannen en creëren van uiteenlopende klantervaringen tot het leveren aan en betrekken van die klanten voor de toekomst; Zoho CRM helpt organisaties van alle formaten bij het verhogen van werknemersproductiviteit, het stimuleren van samenwerkingen met stakeholders en het vergroten van successen bij de klant.

“Veel CRM software levert al een overvloed aan personalisatie voor klantervaringen, maar dit geldt niet voor werknemerservaringen. Hierdoor gebruikt iedereen hetzelfde systeem en boeten zij voor niets in op productiviteit”, vertelde Sridhar Iyengar, algemeen directeur bij Zoho Europe. “Stel je nu eens voor dat er een systeem is die op maat gemaakt is voor iedere werknemersrol. Dat is echte, volledige personalisatie en dat is wat we met Canvas naar de markt brengen. Wij geloven dat dit een meer natuurlijke oplossing is voor de uitdagingen omtrent software-adoptie. Ons uiteindelijke doel is dat bedrijven in staat zijn ondernemingsbreed software-ervaringen te creëren met het gebruikersgemak die een klant heeft.”

Mogelijkheden van Canvas bevatten:
Een ‘Drag and Drop Editor’ – Canvas biedt een eenvoudige drag and drop editor die het mogelijk maakt te ontwerpen zonder te hoeven coderen.
Sjabloon Galerij – Klanten kunnen een al opgezette template uitkiezen die bij hen en hun industrie past en meteen beginnen.
Industrie relevante weergaves – Bedrijven kunnen weergaven creëren die relevant zijn voor hun industrie, werkcultuur, sales-proces en meer.
Self-service via Portals – Klanten kunnen ook via portals Canvas-creaties delen en zo een betere ervaring stimuleren voor leveranciers, stakeholders en andere partijen.
Weergaves op basis van rollen – Organisaties kunnen verschillende Canvas-weergaven toekennen op basis van rollen, verantwoordelijkheden, en teams binnen het bedrijf.
Uitgebreide opmaakmogelijkheden – Canvas kent ook een brede selectie van opmaakmogelijkheden om zo de specifiekere details van een weergave te bewerken, en kan op basis van specifieke voorwaarden dynamisch verschillende stijlen inladen.
Meer informatie over de verdere mogelijkheden van Canvas is hier te vinden: https://zoho.com/nl/canvas

Aanvullende informatie over Zoho CRM is hier te vinden: https://zoho.com/nl/crm

Paul Greenberg, oprichter, directeur van The 56 Group, LLC
Twitter: https://twitter.com/pgreenbe
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/pgreenbe/

“De werknemerservaring en de tools die werknemers gebruiken bij hun bedrijf kunnen impact hebben op de klantervaringen. Grote platformcomplexiteit en lage adoptie kan invloed hebben op medewerkersbetrokkenheid en kan de ROI van CRM-implementaties laten dalen. Dit is een universeel probleem”, vertelde Greenberg. “Een simpele, no-code-benadering om bedrijven te helpen hun eigen software-ervaringen te bouwen is een van de elegantere oplossingen om dat universele probleem op te lossen. Het kan enorm bijdragen aan platformadoptie en het genereren van successen voor de organisatie.”

Liz Miller, vicevoorzitter & principieel analist bij Constellation Research
Twitter: https://twitter.com/lizkmiller
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lizkmiller/

“Oplossingen als Canvas verschuiven het typische model van teams die zich conformeren aan tools. Canvas is voor teams wat personalisatie en betrokkenheidsoptimalisatie voor klanten zijn; Canvas creëert contextuele, gepersonaliseerde en relevante omgevingen die waardevolle uitkomsten bewerkstelligt. In plaats van dat men leert te werken met een CRM, stelt Canvas organisaties in staat om gebruikerservaringen zelf te creëren in een CRM die passen bij wat individuele teams willen en hoe zij willen en moeten werken.

Prijzen en Beschikbaarheid
Canvas zal beschikbaar zijn binnen betaalde edities van Zoho CRM, zonder extra kosten. Zoho gelooft dat iedere CRM-gebruiker een betere ervaring verdient en maakt zich hard voor het ondersteunen van de CRM-gemeenschap. Daarom maakt Zoho Canvas gratis beschikbaar voor Zoho CRM-klanten.

In de komende jaren is het doel Canvas ook te implementeren in alle Zoho-producten, zodat gebruikers een consistente, coherente ervaring krijgen door het hele Zoho-ecosysteem.

Zoho Privacy Belofte
Zoho garandeert een niveau van vertrouwelijkheid dat geen enkele andere leverancier kan bieden. Zoho staat third-party trackers die gebruikersgedrag monitoren niet toe en verkoopt nooit data aan adverteerders. Omdat Zoho haar ‘technology stack’ zelf heeft gebouwd en bezit is de organisatie in staat om de veiligste ervaring te bieden aan haar 60 miljoen gebruikers, zonder enig in te leveren op dataprivacy. Zoho CRM-gebruikers hebben de garantie dat hun data vertrouwelijk wordt behandeld en is beveiligd, en dat alleen gebruikers zelf eigenaarschap hebben over die data.

Over Zoho
Met 50+ apps in bijna elk groot bedrijfssegment, zoals sales, marketing, klantondersteuning, accounting, en back officeoperaties, en een reeks van productiviteits- en samenwerkingstools, is Zoho een van de meest toonaangevende softwarebedrijven ter wereld.

Zoho is een private, winstgevende onderneming met meer dan 9.000 medewerkers. Het hoofdkantoor van Zoho zit in Chennai, India en het Europese hoofdkantoor is gelokaliseerd in Utrecht, Nederland. Andere kantoren zijn gevestigd in Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten, India, Japan, China, Singapore, Mexico, Australië en de Verenigde Arabische Emiraten.

Zoho respecteert de privacy van gebruikers en heeft in geen enkele tak van haar bedrijf inkomsten uit een advertentiemodel, inclusief haar kosteloze producten. Lees hier meer over Zoho’s privacytoezegging: https://www.zoho.com/privacy.html. Zoho beheert haar eigen datacenters verspreid over de wereld, waaronder twee in Europa. Meer dan 60 miljoen gebruikers wereldwijd, verspreid over honderdduizenden organisaties rekenen elke dag op Zoho voor hun dagelijkse bezigheden, inclusief Zoho zelf. Voor meer informatie, ga naar: www.zoho.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht