Geplaatst door Zoom

Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Amsterdam, 27 mei 2020 – Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) kondigt vandaag aan dat Velchamy Sankarlingam vanaf 12 juni zal aantreden als President of Product and Engineering. Sankarlingam komt naar Zoom na meer dan negen jaar werkzaam te zijn geweest bij VMware, waar hij de functie had van Senior Vice President, Cloud Services Development and Operations.
Sankarlingam zal rechtstreeks rapporteren aan de CEO van Zoom, Eric S. Yuan, en zal de leiding nemen over de engineering-, product-, en DevOps-teams van het bedrijf. Onlangs kondigde Zoom aan dat het van plan is zijn engineeringteams in Phoenix, Arizona en Pittsburgh, Pennsylvania uit te breiden met zo’n 500 nieuwe medewerkers.

“Zoom heeft op indrukwekkende wijze opgeschaald om te voldoen aan de hoge eisen die door de wereldwijde gezondheidscrisis zijn gesteld en maakt nu een zinvol verschil in het werk en het dagelijks leven van alle gebruikers”, zegt Sankarlingam. “Ik kan niet wachten om mijn expertise op het gebied van schaalvergroting van cloudtechnologieën die samenwerken binnen ondernemingen ondersteunen in te zetten, en met Zoom het voortouw te nemen in een meer verbonden wereld – nu, en in de toekomst.”

“Ik ken Velchamy al jaren en ik bewonder zowel zijn ongelooflijke empathie als zijn grondige kennis van en ervaring met het bouwen en implementeren van veilige en schaalbare technologieën voor digitaal samenwerken. Gezien het niveau waarop we werken en het belang van de communicatie die via ons platform verloopt, is er geen tijd voor vertragingen en geen ruimte voor fouten. Velchamy zal onze product-, engineering- en DevOps-teams helpen nauwer samen te werken om onze steeds groter wordende klantenkring over de hele wereld te ondersteunen”, zegt Yuan.

Over Velchamy Sankarlingam
Velchamy Sankarlingam is President of Product and Engineering bij Zoom. Voordat Velchamy bij Zoom kwam, was hij Senior Vice President Cloud Services Development and Operations bij VMware en vervulde hij functies in zowel R&D als IT. Hij leidde een business unit in R&D en was ook verantwoordelijk voor alle infrastructuur in het bedrijf, inclusief het bouwen en beheren van een van de grootste private clouds. Velchamy hielp tevens VMware met de transformatie naar een SaaS-model en met de ontwikkeling van alle bedrijfsapplicaties bij VMware. Voordat hij bij VMware kwam, was Velchamy Vice President of Engineering and Operations bij Cisco, waar hij verantwoordelijk was voor engineering en operations van Webex. Daarvoor was Velchamy Vice President bij Webex (overgenomen door Cisco) en Presenter.com (overgenomen door Webex). Hij werkte ook bij Andersen Consulting (nu Accenture), IBM, Network Computing Devices en Standard Microsystems. Velchamy zit in het bestuur van Bellus3D.