More artikelen

Advertenties stuwen winst en omzet AOL

Internetbedrijf AOL zag zijn advertentie-opbrengsten in het eerste kwartaal van 2013 met 9 procent toenemen, hoewel die winst vooral in de VS werd geboekt.

Joost Hagesteijn terug naar AOL

Joost Hagesteijn is na een jaar ad interim directeur te zijn geweest bij affiliatenetwerk TradeDoubler aan de slag gegaan bij AOL Nederland. Dat blijkt uit zijn LinkedIn-profiel.

AOL koopt retargetingspecialist

America Online heeft het advertentiebedrijf Buysight gekocht, dat zich richt op retargeting. Het bedrijf wordt onderdeel van AOLs Advertising.com groep.

Advertenties stuwen winst AOL

Internetbedrijf America Online (AOL) lijkt nauwelijks last te hebben van de crisis. De advertentie-inkomsten stegen in het derde kwartaal met zeven procent tot 340 miljoen dollar. In zeven jaar is het niet zo goed gegaan met AOL.

AOL sorteert al je mail

De gevleugelde woorden You’ve Got Mail! krijgen een nieuwe betekenis. America Online lanceert begin 2013 een nieuwe online mailaggregator Alto, die Gmail, Yahoo Mail, AOL Mail en Apple Mail samenbrengt.

Zonnetje schijnt voor AOL

Het Amerikaanse internetbedrijf America Online (AOL) verliest minder omzet dan voorheen. De OIBA (Operating Income Before Depreciation And Amortization) nam voor het eerst sinds vier jaar toe.

‘Microsoft koopt patenten Netscape’

Microsoft neemt voor 1 miljard dollar achthonderd octrooien over van America Online (AOL). Volgens insiders gaat het om octrooien van Netscape.

AOL gaat snijden in personeel

America Online (AOL) gaat honderd werknemers ontslaan, vooral bij de afdeling die zich bezighoudt met instant messaging.

AOL start geautomatiseerd advertentieplatform

America Online is een internationaal advertentieplatform gestart, gebaseerd op de reeds bestaande Pictela.

Techcrunch-oprichter start investeringsfonds

Michael Arrington, oprichter van Techcrunch, begint een participatievehikel om in beginnende technologiebedrijven te kunnen investeren. Zijn rol bij Techcrunch wordt ingeperkt om belangenverstrengeling te voorkomen.

AOL wil nieuwssite The Huffington Post wereldwijd uitrollen

De in de Verenigde Staten populaire nieuwssite The Huffington Post gaat begin juli van start in het Verenigd Koninkrijk en wil nog voor het eind van dit jaar aanwezig zijn in twaalf landen.

‘AOL koopt pageviews voor 315 miljoen dollar’

AOL heeft de in de Verenigde Staten populaire nieuwssite The Huffington Post overgenomen voor een bedrag van 315 miljoen dollar. Met de overname zijn beide partijen tezamen goed voor 117 miljoen unieke Amerikaanse bezoekers.

AOL koopt Europese videospecialist voor 100 miljoen

AOL Europe neemt voor een kleine 100 miljoen dollar het bedrijf Goviral over. Daarmee haalt het een Europees gericht bedrijf in huis met een eigen distributienetwerk voor digitale reclamefilms.

‘AOL wil TechCrunch inlijven’ (Update)

AOL voert gesprekken om techblog TechCrunch over te nemen. De Amerikaanse provider annex uitgever kocht in 2005 al Weblogs.inc, bekend van onder meer de site Engadget.

AOL laat Facebook winnen, sluit sociaal netwerk Bebo

AOL trekt de stekker uit het sociale netwerk Bebo. De Amerikaanse provider annex uitgever zegt niet te kunnen opboksen tegen de heftige concurrentie op sociale netwerkgebied. Het bedrijf gooit de handdoek in de ring en erkent zijn meerdere in andere spelers.