More artikelen

Merken profiteren van nieuwe tijdlijn Facebook

De nieuwe tijdlijn van Facebook is geen onverdeeld succes onder gebruikers, maar merken lijken er nu al hun voordeel mee te doen, zegt marktvorser Simply Measured.

Facebook koopt 750 octrooien van IBM

Facebook heeft niet minder dan 750 octrooien gekocht van IBM, als aanvulling op de bestaande portfolio van 56 reeds toegekende patenten en enkele honderden nog te behandelen octrooi-aanvragen. Reden: het dreigende conflict met Yahoo.

Facebook

Nu ook bestanden wisselen via Facebook

Voortaan kunnen ook bestanden via Facebook worden uitgewisseld dankzij een nieuwe app Pipe die vandaag in Londen op een congres wordt gelanceerd.

Seats and Sofas belangrijkste nieuwkomer merkenoverzicht Facebook

Seats and Sofas is de opvallendste nieuwkomer in het maandelijkse overzicht van 25 grootste Nederlandse merken op Facebook.

Facebook vergroot bankkredieten tot acht miljard

Facebook heeft zijn kredietfaciliteiten vergroot en mag tot acht miljard dollar lenen bij de bank. Het stelt ook 25 zakenbanken aan die zijn beursgang moeten begeleiden.

Social

Nederland nog niet warm voor nieuwe Facebookpagina’s

Maar weinig grote bedrijven in Nederland zijn al overgestapt op de nieuwe vormgeving van Facebook Pagina’s. Een beknopt, geïllustreerd overzicht.

Social

Facebook geeft bedrijfspagina’s een nieuw gezicht

De Facebookpagina’s van bedrijven en merken krijgen deze dagen een nieuw gezicht. Het redesign volgt dat van de persoonlijke profielen met enkele specifieke verschillen.

MWC 2012: Facebook introduceert wereldstandaard mobiel betalen

Facebook introduceert met de acht grootste operators een standaard om mobiele apps via zijn platform aan te schaffen. Daarnaast probeert het uniformiteit te brengen in de toepassing van HTML5 op mobiele dragers.

Mobile

Facebook met betere formats voor adverteerders

Facebook brengt volgende week nieuwe advertentieformaten op de markt waardoor bedrijven hun bereik richting fans kunnen vergroten.

Facebook doet mobiele strategie uit de doeken

Facebook zal volgende week zijn mobiele marketingstrategie toelichten op een evenement in New York. Geen moment te laat, vinden analisten.

Grote merken falen op Facebook met social shopping

Marketeers zien het wel zitten, maar de consument heeft er geen trek in: shoppen op Facebook. Grote merken hebben na grondige experimenten hun sociale winkels al weer gesloten.

Facebook mogelijk met betaalde mobiele apps

Facebook neemt techniek in gebruik waarmee het mobiele gebruikers kan laten betalen voor het downloaden van apps.

Rdio sluit distributiedeal met Facebook

Gebruikers van muziekdienst Rdio kunnen hun vrienden op Facebook laten weten welke muziek ze luisteren. Met een klik op de knop schakelen zij in om mee te luisteren.

Facebook krijgt marketingdirecteur

Rebecca Van Dyck, voorheen werkzaam bij Apple en Levi’s, wordt de eerste marketingdirecteur van Facebook. Haar benoeming heeft ongetwijfeld te maken met de aanstaande beursgang.

‘Aandeel Facebook een kwart te duur’

Het aandeel Facebook is bij de beursgang een kwart te hoog geprijsd. Onderzoeker AME Research vindt, dat de zakenbanken te weinig rekening houden met toekomstige macro-economische en financiële risico’s.