More artikelen

AD.nl streeft nieuwsmerk NU.nl voorbij op Facebook

AD.nl is in november NU.nl voorbij gestreefd als het grootste Nederlandse nieuwsmerk op Facebook. AD.nl heeft 37.000 fans en staat daarmee op plek 26 van de lijst met grootste Nederlandse merken op Facbeook.

Facebook gaat in 2012 voor 100 miljard dollar beurswaarde

Facebook gaat in de eerste helft van 2012 naar de beurs. Daarbij hoopt het sociale netwerk op een waardering van 100 miljard dollar.

‘Nederlanders schuwen merken op Facebook’

De Nederlandse Facebook-gebruikers lopen niet warm voor contact met een merk op het sociale netwerk, in vergelijking met andere landen. Iets meer dan een kwart van de Nederlanders volgt een merk op Facebook, waar dat percentage wereldwijd op 40 procent ligt.

Kruidvat experimenteert met groepskorting op Facebook

Kruidvat is van start gegaan met een tweede groepskortingsactie op Facebook. Bij 25 deelnemers gaat de aanbieding door. Een eerdere soortgelijke actie wist afgelopen maand genoeg belangstellenden binnen te halen.

‘Google Places grootste locatiedienst in Nederland’

Foursquare heeft de naam, maar Google Places is de grootste locatiedienst van Nederland. Partijen als Facebook en Yelp spelen vooralsnog amper een rol van betekenis op de markt voor digitale lokale marketing voor het MKB in de fysieke wereld.

Dralend Facebook maakt Duitse privacywaakhond wakker

Facebook verzaakt om helderheid te geven over de wijze waarop het zelfs uitgelogde gebruikers volgt met cookies. De Duitse privacywaakhond slaat aan en noemt de gevraagde uitleg nog net geen kolder.

Bereik van merken op Facebook Nederland vrijwel nihil

De meeste grote merken op de Nederlandse consumentenmarkt groeien met dubbele cijfers op Facebook. Niettemin hebben ze nog steeds een bijna verwaarloosbaar bereik onder de online populatie.

Facebook bouwt eerste Europese datacentrum

Facebook bouwt voor een kleine 100 miljoen euro zijn eerste datacentrum buiten Amerika. De eerste serverhal wordt al voor het einde van dit jaar opgeleverd, in het Zweedse Luleå.

‘Displayprijzen Facebook stijgen 34 procent’

De prijzen voor display advertising op Facebook zijn in het derde kwartaal met eenderde gestegen. Merkadverteerders beginnen de weg naar de profielensite te vinden.

Facebook volgt gebruikers, ook na uitloggen

Gebruikers die niet door Facebook over het net willen worden gevolgd, moeten alles cookies die Facebook plaatst elke keer verwijderen, of third party-cookies weigeren. Gebeurt dit niet, dan kan de sociale netwerksite de gebruikers, ook na uitloggen, blijven volgen.

Adverteerders profiteren van Facebook-veranderingen

De nieuwe timeline die Facebook heeft aangekondigd en de bijbehorende Open Graph-applicaties, maakt het voor adverteerders mogelijk om consumenten te benaderen op basis van hun media-consumptie.

Wall Street Journal lanceert sociale nieuwsapp op Facebook

Wall Street Journal, de krant die doorgaans het eigen nieuws met een betaalmuur beschermd, geeft lezers de kans om met een Facebook-applicatie de artikelen gratis te lezen, delen of personaliseren.

Op safari naar emoties in sociale media

Sociale media voelen voor veel organisaties nog als wilde, ongetemde beesten. Vandaar dat we recent met het personeel van een grote financiële instelling op sociale mediastrategie-safari zijn geweest. Tijdens een safari komen de zoomlenzen te voorschijn, en ontkom je niet aan een zoektocht naar de ‘big five’.

Social

Beursgang Facebook op zijn vroegst eind 2012

Profielensite Facebook gaat op zijn vroegst eind volgend jaar naar de beurs. Directeur Marc Zuckerberg wil zijn mensen gefocusd houden op techniek, niet op geld.

Facebook groepeert vrienden automatisch in lijsten

In navolging van de cirkels op het sociale netwerk van Google, introduceert nu ook Facebook uitgebreidere lijstmogelijkheden om content mee te delen. In sommige gevallen worden vrienden zelfs automatisch in een lijst geplaatst.