Facebook mogelijk met betaalde mobiele apps
Facebook neemt techniek in gebruik waarmee het mobiele gebruikers kan laten betalen voor het downloaden van apps.
Facebook neemt techniek in gebruik waarmee het mobiele gebruikers kan laten betalen voor het downloaden van apps.
Gebruikers van muziekdienst Rdio kunnen hun vrienden op Facebook laten weten welke muziek ze luisteren. Met een klik op de knop schakelen zij in om mee te luisteren.
Rebecca Van Dyck, voorheen werkzaam bij Apple en Levi’s, wordt de eerste marketingdirecteur van Facebook. Haar benoeming heeft ongetwijfeld te maken met de aanstaande beursgang.
Het aandeel Facebook is bij de beursgang een kwart te hoog geprijsd. Onderzoeker AME Research vindt, dat de zakenbanken te weinig rekening houden met toekomstige macro-economische en financiële risico’s.
Antivirusbedrijf AVG, met een juridische zetel in Nederland, heeft deze week met zijn Amerikaanse beursgang 128 miljoen dollar opgehaald. Al gauw zakte het aandeel onder de uitgiftekoers.
Facebook wil via beursgang 5 miljard dollar (3,8 miljard euro) ophalen, dat is ongeveer de helft minder dan verwacht. Uit de ingeleverde papieren blijkt dat het sociale netwerk in 2011 een omzet realiseerde van 3,7 miljard dollar (2,8 miljard euro), en een nettowinst van 668 miljoen dollar (508 miljoen euro).
De meeste Facebookgebruikers zijn niet gelukkig met de verplichte invoering van de nieuwe Tijdlijn. Alle gebruikers krijgen de komende weken de nieuwe profielpagina van het sociale netwerk te zien. Reden: meer informatie voor adverteerders.
Shoppen op Facebook spreekt vrijwel geen enkele consument aan. Vrijwel iedereen wil gewoon naar een webwinkel kunnen gaan om daar zijn spullen te kopen.
De economie op en rondom Facebook in Europa zorgt voor 15,3 miljard euro aan bedrijvigheid. De profielensite schat in dat het goed is voor 232.000 banen in de 27 Europese landen.
Adverteren op Facebook wordt steeds duurder. Maar adverteerders die bezoekers naar hun eigen Facebookfanpagina verwijzen, krijgen forse kortingen.
De bestedingen aan zoekmarketing zullen de komende tijd wereldwijd fors stijgen. In Europa loopt vooral Engeland voorop, zo blijkt uit onderzoek van EfficientFrontier.
Facebook zou met de huidige groeicijfers reeds in augustus 2012 de grens van 1 miljard actieve gebruikers kunnen passeren. Dat verwacht het Britse digitale mediabureau iCrossing.
Facebook is deze week zoals aangekondigd begonnen met het plaatsen van advertenties in het prikbord. Aanvankelijk was het de bedoeling om hooguit een advertentie per dag te tonen. De frequentie wordt echter verhoogd.
‘Er zijn grenzen aan het gebruik van privé-informatie om gericht reclame te vertonen op Facebook’, luidt de conclusie van een Europese privacywaakhond. Facebook hoeft niet terug te krabbelen, maar enkel duidelijker te communiceren over die grenzen, voor april 2012.
Facebook gaat vanaf januari advertenties plaatsen tussen andere berichten op het prikbord. De methode werkt net zoals met advertenties die nu aan de rechterkant van het scherm verschijnen. Adverteerders kunnen straks ook direct met klanten communiceren op Facebook. Het platform voert een aantal proeven uit met een soort Bel Mij-knop.