More artikelen

Weinig enthousiasme voor aandelen AVG

Antivirusbedrijf AVG, met een juridische zetel in Nederland, heeft deze week met zijn Amerikaanse beursgang 128 miljoen dollar opgehaald. Al gauw zakte het aandeel onder de uitgiftekoers.

De megaklapper van Facebook: 5 miljard

Facebook wil via beursgang 5 miljard dollar (3,8 miljard euro) ophalen, dat is ongeveer de helft minder dan verwacht. Uit de ingeleverde papieren blijkt dat het sociale netwerk in 2011 een omzet realiseerde van 3,7 miljard dollar (2,8 miljard euro), en een nettowinst van 668 miljoen dollar (508 miljoen euro).

Nieuwe Facebook Tijdlijn? Yuck!

De meeste Facebookgebruikers zijn niet gelukkig met de verplichte invoering van de nieuwe Tijdlijn. Alle gebruikers krijgen de komende weken de nieuwe profielpagina van het sociale netwerk te zien. Reden: meer informatie voor adverteerders.

Consument heeft geen interesse in F-commerce

Shoppen op Facebook spreekt vrijwel geen enkele consument aan. Vrijwel iedereen wil gewoon naar een webwinkel kunnen gaan om daar zijn spullen te kopen.

Europese Facebookeconomie 15 miljard euro groot

De economie op en rondom Facebook in Europa zorgt voor 15,3 miljard euro aan bedrijvigheid. De profielensite schat in dat het goed is voor 232.000 banen in de 27 Europese landen.

Adverteren op Facebook duurder

Adverteren op Facebook wordt steeds duurder. Maar adverteerders die bezoekers naar hun eigen Facebookfanpagina verwijzen, krijgen forse kortingen.

Forse stijging bestedingen zoekmarketing

De bestedingen aan zoekmarketing zullen de komende tijd wereldwijd fors stijgen. In Europa loopt vooral Engeland voorop, zo blijkt uit onderzoek van EfficientFrontier.

Search

Facebook naar 1 miljard actieve gebruikers

Facebook zou met de huidige groeicijfers reeds in augustus 2012 de grens van 1 miljard actieve gebruikers kunnen passeren. Dat verwacht het Britse digitale mediabureau iCrossing.

Facebook begonnen met advertenties op prikbord

Facebook is deze week zoals aangekondigd begonnen met het plaatsen van advertenties in het prikbord. Aanvankelijk was het de bedoeling om hooguit een advertentie per dag te tonen. De frequentie wordt echter verhoogd.

Facebook gedwongen tot meer privacy Europese burgers

‘Er zijn grenzen aan het gebruik van privé-informatie om gericht reclame te vertonen op Facebook’, luidt de conclusie van een Europese privacywaakhond. Facebook hoeft niet terug te krabbelen, maar enkel duidelijker te communiceren over die grenzen, voor april 2012.

Legal

Facebook gaat advertenties in prikbord plaatsen

Facebook gaat vanaf januari advertenties plaatsen tussen andere berichten op het prikbord. De methode werkt net zoals met advertenties die nu aan de rechterkant van het scherm verschijnen. Adverteerders kunnen straks ook direct met klanten communiceren op Facebook. Het platform voert een aantal proeven uit met een soort Bel Mij-knop.

Facebook experimenteert met coupons

Ook Facebook gaat in navolging van Groupon coupons aanbieden, zij het in advertenties op het eigen platform. Het bedrijf heeft bevestigd dat men aan het experimenteren is.

Facebook gaat alweer verhuizen

Facebook groeit als kool. Naast een volledige reorganisatie en personeelsuitbreiding zijn er plannen voor een heel nieuw hoofdkwartier in het Californische Menlo Park.

Heineken sluit marketingdeal met Facebook

Heineken heeft een mondiale partnerovereenkomst aangekondigd met Facebook. De twee bedrijven zullen vanaf volgend jaar samenwerken aan de digitale campagnes voor de bierbrouwer.

Nieuwe tool toont toppagina’s Facebook Nederland

Welk bedrijf won de meeste volgers, welk merk heeft de meeste interactie en wie is het publiek van die commerciële Facebookleden? Die vragen probeert een nieuwe Nederlandse site real time te beantwoorden.