Deel dit artikel
-

Tommy Hilfiger lanceert muziekkanaal op het web

Het kledingmerk Tommy Hilfiger breidt zijn pull marketing-strategie verder uit met de lancering van een muziekkanaal op het web. De nieuwe site TommyTV is een aanvulling op de Hilfiger Sessions, muzikale optredens waar bekende artiesten onbekend talent ontvangen.

Op de betaversie van TommyTV kunnen de Hilfiger Sessions worden teruggekeken. Daarnaast zijn er ook, in samenwerking met Sony BMG, exclusieve live registraties van concerten van grote sterren als Faithless, INXS en Michael Jackson te zien.

Tommy Hilfiger zet met de muzikale jamsessions ook in op onontdekt talent. Om als onbekende artiest binnen te komen bij een van deze sessies kan er op de site een auditie worden geplaatst.

Hieraan voorafgaand moeten enthousiastelingen een video uploaden op YouTube en daar zoveel mogelijk views in de wacht slepen. De best gewaardeerde en meest bekeken video’s worden geplaatst op TommyTV om hier voor een tweede keer een populariteitsronde te doorstaan. Winnaars maken uiteindelijk kans om mee te mogen spelen met de grote sterren op de Hilfiger Sessions.

Het stemmen op de onbekende artiesten gaat alleen als de gebruiker zich registreert. Dit kan bij het derde onderdeel van TommyTV, de community MyTommyTV. Hier kan de gebruiker onder meer een eigen playlist samenstellen met videomateriaal. Ook krijgen leden toegang tot andere exclusieve items als backstage clips en interviews.

Media Republic is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van TommyTV.

Muziek lijkt een populaire manier om de doelgroep aan een merk te verbinden. Zo lanceerde bijvoorbeeld Mercedes in maart een muziekshow op het internet.

Deel dit bericht

2 Reacties

niels

ziet er heel vet uit. Wie heeft dit gemaakt? een nederlands bureau?

gerard

zozo dat ziet er wel erg gelikt uit. Heb even zitten bladeren maar ook de content is redelijk in orde. Kon zelfs 'all i want for christmas' van mariah carey terugvinden!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond