Deel dit artikel
-

‘Bereik online video-adverteren naar 30 procent’

Videostrip, een Nederlands netwerk voor video-advertenties, verwacht over 2 maanden een bereik te genereren van ruim 30 procent. “Het bereik begint te komen, maar de markt aan de adverteerderskant moet nog op gang komen”, aldus Dolf Kars van het Amsterdamse bedrijf.

In de jongste bereiksrapportage (download Excel) van Stir zijn voor het eerst de metingen van Videostrip opgenomen. Stir meldt een bereik van 13,8 procent. Dat wordt overwegend gerealiseerd met commerciële postities voor of in video’s op Spelletjes.nl en Spel.nl.

"Maar we zijn bezig enkele grote uitgevers op ons netwerk aan te sluiten", zegt Dolf Kars. Daar behoren onder andere de Reed en het ANP toe. "Als je alle sites bij elkaar optelt, denk ik dat we zeker tot een bereik van 30 procent komen. Het gaat daarbij om een bereik van daadwerkelijk gestarte video’s."

In dezelfde Stir-rapportage wordt voor Zoomin TV een bereik van 4,3 procent gemeld.

Volgens Kars was er vorig jaar nog weinig aandacht van mediabureaus en adverteerders voor videoreclame. Nu het IAB echter een standaard voor de zogeheten ‘pre roll’-videoreclame heeft vastgelegd, begint de vraag gestaag op gang te komen. Volgens Kars worden er steeds vaker commercials gemaakt van 30 seconden voor tv én gelijktijdig 15 seconden voor internet. "In september standaardiseert het IAB ook overlay-uitingen."

De doorklikratio’s van de uitingen in Videostrips netwerk zijn 4,7 procent, bij 60 euro CPM-tarief. Beiden zullen volgens Kars de komende tijd teruglopen.

Op 30 september vindt in de Westerunie in Amsterdam het IAB-congres ‘Online video advertising Summit plaats’. Daarbij zullen verscheidene specialisten op het gebied van online videoreclame hun ervaringen delen. Onder hen is een spreker van het Amerikaanse Brightcove.

Bron foto: erwinboogert (CC)

Deel dit bericht

1 Reactie

Pressrecord PR

Dit evenement is verplaatst naar 10 december 2008:  Een tiental sprekers uit binnen- en buitenland geven een diepgaand inzicht in online video advertising, video-marketing en video-exploitatie. Het Summit-programma bevat sprekers van onder meer Brightcove, Vodafone, Google/Youtube, STER, Ditzo, Achtung!, Carat Fusion/Isobar USA en MTV/Nickelodeon. Aansluitend op het seminar is er ?s avonds het OVA Summit Networking Dinner in Westerliefde, dat naast de Westerunie gelegen is. Het diner maakt geen deel uit van het standaard dagprogramma.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond