Deel dit artikel
-

MyGimmy brengt interactieve reclame naar winkelvloer

De technologie van MyGimmy wordt al ingezet voor interactieve reclame op televisie, in print en outdoor. Binnenkort kan de consument ook met zijn mobieltje op de winkelvloer kortingen meepakken.

Technologiebedrijf MyGimmy werkt samen met RTL, Ster en enkele regionale omroepen. "Die reikwijdte, televisie, print- en outdoorreclame en dus nu ook bij promotieacties en op de winkelvloer, dat ambiëren we", aldus Thijs Bijleveld, directeur van MyGimmy.

Dankzij een overeenkomst met Boost Concepts wordt de technologie achter MyGimmy ook ingezet bij promotieacties op straat of in de winkel. "Bijvoorbeeld wanneer een consument voor een winkelschap staat. Bijleveld: "Dan krijg je korting op een pak rijst en zodra je thuis bent ontvang je in je inbox een recept."

Service, korting en fun

Naast service en korting is er als derde element nog het funaspect. "Bij een ander product hoef je bijvoorbeeld niet in te zetten op korting, maar kan je denken aan een mobiele game die je op je telefoon krijgt", zegt Bijleveld.

Consumenten die bijvoorbeeld bij een sample-actie op hun mobiele telefoon korting willen ontvangen voor een vervolgaankoop, hoeven enkel een sms te versturen tegen regulier tarief om in te gaan op het aanbod.

Forse groei

Om de korting uit te delen zijn er wel consumenten nodig die zich hebben aangemeld. Bijleveld wil geen harde aantallen noemen: "Maar ik kan wel zeggen dat we een forse groei zien. Het is meer dan enkele duizenden. Veel soortgelijke services, daar werken ze met voorinschrijving voor je pas de functionaliteiten op je mobiel krijgt. Bij MyGimmy ben je klaar met twee sms’jes." Afhankelijk van de campagne waar de consument op reageert wordt er gevraagd om additionele persoonlijke informatie als bijvoorbeeld een e-mailadres.

Beide partijen hebben baat bij de overeenkomst. Bijleveld: "Voor ons was televisie een machtig medium om mee te beginnen. Uiteindelijk willen we onze dienst gewoon kunnen aanbieden op veel plekken." MyGimmy wordt door de overeenkomst breder inzetbaar als interactieve responseoplossing voor fabrikanten en retailers, zowel bij televisiecampagnes als bij salespromotieacties.

Naam en toenaam

Boost Concepts ziet steeds meer noodzaak om campagnes op de winkelvloer effectiever te maken. De klant vraagt om meer persoonlijke informatie. Volgens Oswin van den Boer, commercieel directeur van Boost Concepts is MyGimmy een ‘perfect instrument om op locatie anoniem bereik persoonlijk te maken’: "We zijn dus in staat onze klanten te vertellen wie we bereikt hebben, met naam en toenaam. We geloven dat de inzet van MyGimmy onze acties beter meetbaar maakt."

MyGimmy rekent een licentievergoeding aan de exploitanten Boost Concepts. Naar de adverteerder is er een resultaatafhankelijk verdienmodel, op basis van de gegenereerde leads wordt er afgerekend. De conversieratio van een MyGimmy-actie ligt tussen enkele tienden van een procent tot ongeveer 5 procent waarbij de ratio’s afhankelijk zijn van het soort product en actie.

Interactieve televisie

Overigens is het is nooit de ambitie geweest om een kortingsportaal te worden. Bijleveld: "In de toekomst wordt er niet alleen reclame ondersteund, maar ook programma’s. Het zou kunnen zijn dat een televisiekijker graag tijdens een uitzending van Pauw en Witteman mee wil praten over de invulling van een toekomstige aflevering." Met de bestaande partners zijn er in ieder geval gesprekken gaande. Maar zover is het nog net niet. "First things first", aldus de directeur van het technologiebedrijf.

Boost Concepts, geen kleine speler, werkt onder meer voor Unilever, Friesland Foods, Beiersdorf, Wessanen en Philips.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond