Deel dit artikel
-

Online omzet Stepstone daalt financiële malaise

Het internationale recruitmentbedrijf Stepstone ziet zijn online omzet met eenderde dalen. Werkgevers blijven zuinig met het aannemen van nieuwe mensen. Stepstone denkt dat de bodem van de economische teruggang in zicht is.

De online omzet daalde afgelopen jaar met 32,7 procent tot 12,4 miljoen euro. Een jaar geleden leverden de online activiteiten nog tweederde van de omzet. In het afgelopen kwartaal was dat nog maar de helft.

De verkopen van softwarediensten, ten behoeve van de personeelsmarkt, bleven afgelopen kwartalen stabiel op 12 tot 13 miljoen euro.

De bedrijfsomzet kwam daarmee uit op 24,7 miljoen euro versus 30,9 miljoen een jaar geleden.

Uit de vorige week gepubliceerde cijfers blijkt dat Stepstone een nettowinst boekte van 15.000 euro. Een jaar eerder was dat nog 2,7 miljoen.

Het van oorsprong Noorse bedrijf, met vestigingen in 10 Europese landen, biedt online en softwarediensten. Het web wordt gebruikt om werknemers te werven. Bij softwarediensten ligt de nadruk op personeelsbeheer. Stepstone werkt onder meer voor Philips, TUI en MTV.

Per maanden bezoeken 2 miljoen internetters de sites van het bedrijf.

Om bij een tanende economie de prestaties in de hand te houden, schrapte Stepstone afgelopen kwartaal 4,7 miljoen operationele kosten.

Stepstone zegt financieel stabiel te zijn, onder meer vanwege 2,5 miljoen positieve netto kasstroom en een laag schuldenpeil. De operationele winst daalde in een jaar van 3,2 miljoen naar 578.000 euro.

Foto: nagillum (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond