Deel dit artikel
-

Nieuwe dienst wil persberichten interactief maken

Boris Veldhuijzen van Zanten is één van de oprichters van PressDoc, een nieuwe dienst die dynamische en interactieve online persberichten aanbiedt.

De dienst is nog in gesloten fase, maar heeft al wel een investering binnen weten te halen. Om welk bedrag het gaat, of wie de investeerder is, daarover komt de start-up eind september pas mee naar buiten.

Veldhuijzen van Zanten startte eerder Twittercounter, een statistiekenprogramma voor Twittergebruikers, en Twitter Remote. In een verder verleden zette de ondernemer meerdere internetbedrijven op.

Gebruikers die zich aanmelden voor de bèta van het nieuwe PressDoc, en toegelaten worden, kunnen hun eigen persberichten online schrijven, aanpassen en publiceren. Vervolgens kan het bericht gedeeld worden met diverse media.

Op de site is te lezen dat er gedetailleerde statistieken worden aangeboden. Bovendien is het mogelijk live contact te hebben met de lezers van het bericht en zijn er tools om in gesprek te gaan met het publiek. Op welke manier dit vorm krijgt, wordt niet duidelijk, de oprichters waren niet direct bereikbaar voor commentaar.

Veldhuijzen van Zanten is momenteel op TechCrunch50, naar alle waarschijnlijkheid om het nieuwe product te slijten onder de aanwezige start-ups.

Deel dit bericht

3 Reacties

Ruben

Worden die persberichten dan ook door de mogelijke redactie getoetst en op waarheden bekeken? Ga me er eens in verdiepen. Ruben v Diermen

Melanie

Dit is toch hetzelfde als de tool van ReedBusiness? Goed gejat is het halve werk 😉

Hans - uwpersberichtschrijvennl -

"de oprichters waren niet direct bereikbaar voor commentaar…' en dat is precies het 'euvel' van deze dienst. Communicatie/PR mensen hebben helemaal geen tijd/geld/zin om in discussie te gaan met het publiek. Ik schrijf dagelijks persberichten en volg persberichten op de voet. Bij interessante of juiste slechte berichten bel ik op. Vaak zonder succes. En als al iemand de telefoon opneemt zijn ze totaal onvoorbereid. Natuurlijk zijn nieuwe concepten mooi, echter dit gaat alleen werken voor bedrijven die een 'pers-careteam' kunnen betalen. En dat zijn er niet zoveel. Heb we wel inschreven!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond