Deel dit artikel
-

Uitgever Tomorrow Focus op weg naar 100 miljoen omzet

Tomorrow Focus, een van Duitslands grootste uitgeef- annex marketingbedrijven, boekt over het eerste kwartaal een omzet van 28 miljoen euro. Van economische crisis lijkt hier geen sprake. Alle divisies melden dubbelcijferige groei.

Internethandel, e-commerce, blijkt de belangrijkste drijver achter de verkoopontwikkeling van het bedrijf. De Europese activiteiten met reissite Holidaycheck, ook actief in Nederland, en die met datingsite Elitepartner.de genereerden een omzet van 21 miljoen euro. De omzet uit e-commerce groeide afgelopen jaar met 42 procent.

De exploitatie van reclame, via advertentienetwerk Adjug in Duitsland en Engeland, leverde samen met de andere ‘portaalactiviteiten’ (zoals de Duitse Nu.nl-concurrent Nachrichten.de) 5,8 miljoen euro op. De groei in die divisie bedroeg 55 procent op jaarbasis.

De afdeling Technische Dienstverlening realiseerde een omzet van 1,8 miljoen, een toename van 40 procent.

Bij het huidige groeitempo boekt het beursgenoteerde Tomorrow Focus dit jaar voor het eerst een omzet van boven de 100 miljoen euro.

Ook KPN is klant van Tomorrow Focus, via zijn Duitse dochterbedrijf Simyo. Het mobiele portaal van Simyo wordt redactioneel gevuld door het marketingebedrijf. In de maand januari 2010 leverde de Simyo-kopij 114.014 advertentie-impressies op (PDF), die tegen deze tarieven van de hand gaan.

De komende kwartalen richten het bedrijf zich vooral op de uitbouw van zijn e-commerceactiviteiten. De grootschalige lancering van Holidaycheck jn Frankrijk staat op de agenda.

Foto: vairoj (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond