Deel dit artikel
-

Pathé integreert mobiel betalen in app

Bioscoopketen Pathé biedt iPhone-bezitters de mogelijkheid om online kaartjes te kopen. Al lange tijd ziet Pathé een hoog deel van hun mobiele verkeer van mobiele applicaties komen.

Filmliefhebbers die in het bezit zijn van een iPhone moeten de applicatie dit najaar nog kunnen downloaden. Dat meldt Twinkle. Met de komst van de nieuwe applicatie, moeten de scanners in Pathé-bioscopen vervangen moeten worden om de nieuwe digitale kaartjes van het telefoonscherm af te kunnen lezen.

De mogelijkheid om mobiel kaartjes te kopen lag al in de planning. Of de applicatie ook beschikbaar komt voor andere toestellen, is niet bekend, bij Pathé wil de woordvoerder geen extra informatie geven. De keuze voor iPhone lijkt in het geval van de bioscoopketen vanzelfsprekend. Pathé Mobiel zag in 2008 het aantal pageviews nog groeien van 150.000 tot 550.000. De iPhone-applicatie zorgde toen voor 81 procent van de pageviews.

Eerdere experimenten, als betalen met NFC in Rotterdam, stierven een stille dood. Hiervoor sloot Pathé toen een samenwerking met Payter, een Rotterdams bedrijf dat gebruik maakt van NFC-chips voor mobiel betalen.

Met de nieuwe applicaties kunnen gebruikers afrekenen met creditcard, PayPal, Hyves Afrekenen en is er de mogelijkheid om het bedrag rechtstreeks af te laten schrijven van de telefoonrekening.

Deel dit bericht

9 Reacties

Hans Voorn

Wordt de prijs van een kaartje dan duurder? De marge van Belbios is volgens mij geen 30% en van Apple wel.

Eylard Wurpel - wingmate

Path? moet gewoon z.s.m. met een partij als MobiCodes aan de slag. Hiermee zullen ze direct een veel grotere doelgroep kunnen bereiken.

David

Als ik het goed begrijp kan je straks alleen met een iPhone app afrekenen en krijg je alleen met de iPhone app een ticket in je mobiel die gescanned kan worden. Zoals Eylard al zegt is dit een beperkte groep, ik met een Android telefoon of iemand met een Nokia N97 zou dit dus niet kunnen doen. Waarom niet zoals Eylard schrijft aan de gang met MobiCodes welke al met Euroscoop in Tilburg succesvol aan de gang is. Daarnaast zal betalen via MobileContentBilling met een onafhankelijke partij zoals TargetMedia en niet via een specifieke operator de doelgroep alleen maar vergroten. Dus niet alleen iPhone en T-mobile maar alle handsets en mogelijke operators.

Andre Varma

Een mobielinternet site lost het probleem op, dat kun je ongeacht of het i-phone, android of symbian etc.. is gewoon een kaartje bestellen. dat heeft niets met mobicodes te maken, want ook daarvoor heb je scanners nodig die van een scherm kunnen scannen.Ik ben benieuwd of het realtime een ticket kopen is vanaf 1 centrale database. Alleen I-Phone levert volgens mij ook niet een goede businesscase op. Verder betalen via een provider, ik ben benieuwd hoeveel Pathe daarvan overhoud, ik heb begrepen dat er wel zeker 45% van het bedrag blijft hangen bij de provider. Al met al is het wel interessant om te volgen. Andre Varma

Yoeri

Volgens mij worden de scanners al vervangen als ik het goed lees dus het scannen is niet het probleem wat door Eylard en David wordt aangekaart. Het is juist dat het alleen beschikbaar komt voor iPhone en niet voor mensen met een andere telefoon. Natuurlijk zal het meeste internet gebruik via de iPhone gaan, nog wel ja, en dat hou je zelf ook in stand door geen goede mobiele internet site te bieden met dezelfde relevante mogelijkheid zoals het kunnen bestellen van een mobiel ticket. Het is een situatie die je zelf creeert door nu ook weer een voordeel te bieden aan iPhone gebruikers. Ik denk dat iedereen die over een mobiele telefoon beschikt met mobiel internet graag via zijn mobiel een kaartje wil bestellen en direct ontvangen. Maar ook al die mensen die nog thuis online een kaartje bestellen maar deze niet willen/kunnen uitprinten. Zij willen ook de mogelijkheid hebben om het ticket op de mobiel te kunnen ontvangen. Net zoals je ook een boarding pass op je mobiel kan ontvangen. Laat de keuze aan de bezoeker maar biedt het wel beide aan.

Andre Varma

Yoeri het is geen probleem om een ticket af te leveren op een mobiel of het nou ee 1d of 2d barcode is. Dit hangt af van de strategie van Pathe of ze multi channel ticketing omarmen.

Egbert

Teveel credits voor Pathe dat ze nu zoveel aandacht krijgen. Dit initiatief is toch allang uitgerold door MyOrder in vele bioscopen. Volgens mij werken ze ook helemaal niet met mobicodes maar met zelf gecreeerde barcodes. (kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is van mobicodes ?, iedereen kan toch 2d barcodes versturen ?).Het betaalmechanisme is natuurlijk ook gewoon smsbetalen van rabo dus ook daar verschilt Pathe niet. Jammer Pathe….., dat moeten jullie toch beter kunnen.

Jonker

@ EgbertVolgens dit persbericht wel. http://www.mustsee.nl/asp/actions/my_order_groningen.asp

Kevin

Als de app net zo goed werkt als de betaling via pathe.nl, houd ik mijn hart vast. Heb nu 3x online kaartjes gekocht. Geen een keer is de betaling vlekkeloos verlopen.. Geld afgeschreven / Geen betalingsbevestiging / kaartjes.. en dan verzoek indienen om geld terug te krijgen..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond