Deel dit artikel
-

Adverteerders zoeken buitenland via affiliatemarketing

Dertig procent van de adverteerders die affiliatemarketing gebruiken, gebruikt dit kanaal volgend jaar voor buitenlandse uitbreiding.

Veertig procent daarentegen zegt dat niet te zullen doen en nog eens dertig procent heeft nog geen besluit genomen.

Dat is te lezen in de Advertiser Survey 2014 die vaktitel PerformanceIN vorige week publiceerde. Aan het Europese onderzoek droegen vijfhonderd affiliate-adverteerders uit verscheidene landen bij.

De meest aantrekkelijke landen voor buitenlandse uitbreiding zijn Frankrijk (50 procent), Duitsland, Engeland, Finland en Italië (allen 36 procent). Nederland staat voor de ondervraagde adverteerders niet in het top tien-lijstje.

E-mail wordt gezien als het belangrijkste kanaal:

Een kwart van de respondenten besteedt meer dan 30.000 euro per jaar aan affiliatemarketing. Retail en Travel zijn de grootste verticals. Driekwart van adverteerders zich meer strategische aandacht te willen geven aan uitgaven met zogeheten long tail-content.

Foto: Janis Petranis (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond