Deel dit artikel
-

Adverteren bij Snapchat: 750.000 dollar per dag

Snapchat vraagt niet minder dan 750.000 dollar per dag voor een advertentie in zijn app. Het appbedrijf claimt een bereik van tientallen miljoenen bezoekers.

Snapchat is nog maar recentelijk begonnen met het serveren van advertenties. Een van de adverteerders is Universal Pictures die de film Ouija onder de aandacht wil brengen, maar al eerder mochten McDonald’s, Samsung, Macy’s en Electronic Arts advertenties plaatsen in de tijdlijn van gebruikers.

Volgens Adweek wil het bedrijf hoofdzakelijk premiumadverteerders aan zich binden die dan ook forse bedragen moeten neertellen. Die lijken de tarieven overigens zelf veel te hoog te vinden. Aan de andere kant, een zogenoemde masthead bij YouTube kost eveneens iets van 500.000 dollar.

Naar verluidt zijn adverteerders ook nog gefrustreerd over het gebrek aan analytics. Merken kunnen zelfs geen mannelijke en vrouwelijke bezoekers onderscheiden.

Critici vergelijken de tactiek van Snapchat met Apples advertentienetwerk iAd vijf jaar geleden, toen het schermde met contracten van 1 miljoen dollar. Dat werd geen succes en Apple stelde de tarieven al snel bij.

Dinsdag begon Snapchat met het aanbieden van journalistieke bijdragen van ESPN, CNN, National Geographic, Vice en Yahoo. Deze content krijgt zijn eigen ruimte binnen de app onder de noemer Discover. De aanbieders hebben de mogelijkheid om tussen de content door advertenties te tonen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond