Deel dit artikel
-

‘Amazon overweegt nieuw B2B-portaal’

Amazon zou van plan zijn om zijn huidige B2B-portaal AmazonSupply te sluiten en een nieuwe marktplaats te lanceren onder de noemer Amazon for Business. Dat meldt TechCrunch op basis van ingewijden.

Amazon for Business, dat eind dit jaar zou worden gelanceerd, moet een soort Prime for Business worden. Prime is het programma waarmee consumenten voor een vast bedrag het hele jaar door bestellingen kunnen doen zonder extra bezorgkosten. In het geval van B2B zouden er kortingen kunnen worden berekend voor grote bestellingen, maar wellicht worden ook logistieke diensten toegevoegd. De exacte invulling is nog onduidelijk.

AmazonSupply, dat dit moment 2,25 miljoen artikelen te koop heeft, begon oorspronkelijk als SmallParts.com, een bedrijf dat Amazon tien jaar terug heeft overgenomen. Het is nog steeds een aparte operatie, wat de flexibiliteit niet ten goede komt.

De B2B-markt is veel groter dan de B2C-markt. In de VS gaat het om 7,3 biljoen dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond