Deel dit artikel
-

CBS Outdoor grootscheeps in augmented reality

CBS Outdoor zal als eerste buitenreclame-exploitant al haar straatabri’s, stationsabri’s en stationsspreads voorzien van Augmented Reality.

Adverteerders die reeds een campagne hebben geboekt, krijgen de komende weken vrijblijvend de kans om kennis te maken met deze nieuwe toepassing, waarbij een reclame-uiting tot leven komt in de virtuele wereld op de smartphone of tablet.

CBS Outdoor is een samenwerking aangegaan met Dutch Rose Media, die al langer ervaring heeft met het ontwikkelen van Augmented Reality concepten. Men maakt gebruik van de bekende virtuele browser Aurasma. Door de app Aurasma Lite te downloaden en te gebruiken op de smartphone of tablet, kan men een reclame-uiting tot leven zien komen.

CBS Outdoor heeft zelf hoge verwachtingen van de toepassing. Vooral omdat het bedrijf naar eigen zeggen exclusieve contracten heeft met ‘wachttijd’-locaties als de NS en Schiphol; ideale locaties om maximaal gebruik te maken van deze technologie, stelt het bedrijf.

Deel dit bericht

6 Reacties

Matthijs

Dus, hoe gaat zoiets in de praktijk. Ik zie een abri. Ik pak mijn smartphone, even zoeken naar de app. Hoe heet ie ook alweer…. Ohja. Aurasma. Lite. Als ik er al op kom, ga ik die app openen. Ik klik de app open en ik ga “scannen”? Vraag me af of dit nu de beste manier is om “maximaal gebruik te maken” van deze technologie. Het ruikt naar een net niet slim genoeg techsausje op een oude, bewezen technologie. Op wachtlocaties willen mensen wifi en browsen/werken/nieuws snacken/social media/facebooken. Niet abri’s inscannen. Of wel?

Minou

Ja wachttijd heb je wel nodig met die app. Het duurt langer dan 10 minuten om hem te downloaden en installeren. Waarom gebruiken ze niet gewoon Layar? Domme keuze van CBS.

A McB

Matthijs & Minou. Lighten up… het is een goed idee

http://www.youtube.com/watch?v=KRA0SZhKNyo

Victor

Video2000 was ook een goed idee maar is het ook niet geworden. Door te kiezen voor de Layar browser die de meeste mensen al hebben zal het gebruik veel hoger liggen. Op deze manier hebben CBS, de adverteerder en de gebruiker er niets aan.

Siebe-Geert

Jongens, volgende week is Layar aan de beurt bij CBS Outdoor.

rob

Dus ik moet moeite gaan doen en mijn beloning is om reclame te “mogen” zien ??
Euh dacht het niet he. Het enige waar ik moeite voor doel is reclame te ontwijken, bijv. door te zappen op de televisie en irritante ads weg te klikken op internet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond