Deel dit artikel
-

Deelnemers Startupbootcamp E-commerce bekend

Uit zeshonderd aanmeldingen zijn nu tien deelnemers geselecteerd om deel te nemen aan Startupbootcamp E-commerce. Zij krijgen tot een ton startkapitaal, een bedrag dat ook naar de vijf Nederlandse deelnemers gaat.

De deelnemende starters specialiseren zich in gebieden als analytics, adtech, payments en techniek voor marktplaatsen en shops.

De komende maanden zullen deze partijen zwaar worden gecoached door een grote groep professionals die als mentor bij Startupbootcamp zijn betrokken. Het einddoel is een presentatie een aan grote groep investeerders en andere belangstellenden tijdens de zogeheten Demo Day, op 22 januari 2016.

Dit is de eerste groep bedrijven die een startkapitaal krijgt dat kan oplopen tot een ton. Dat gaat in de vorm van een converteerbare lening. Die kan later in aandelen in het bedrijf worden omgezet. Dit bedrag komt bovenop de standaard vijftienduizend euro seedinvestment (‘pizza money’) die Startupbootcamp ter beschikking stelt aan elk team dat aan het programma deelneemt.

Dit zijn de tien geselecteerde startups voor het Startupbootcamp E-commerce 2015-programma, afkomstig uit zes landen. Aan het programma zullen vijf Nederlandse startups deelnemen: 

24sessions (Nederland): maakt advies eenvoudig. Het wereldwijde online platform voor live deskundig advies.

Clickly (Portugal): maakt media-inhoud customised en interactief, en verhoogt zo de omzet en het webverkeer.

CrazyLister (Israël): levert verbluffend eenvoudig web-based design software voor alles rondom e-commerce.

Dashmote (Nederland): bundelt afbeeldingen van stock providers om gebruikers in staat te stellen om te zoeken, vergelijken en om beelden te kopen van meerdere leveranciers op één platform.

LiateR (Griekenland): is een interactieve salesoplossing voor merken en retailers in de kleding- en accessoiresmarkt. Brengt 24 uur per dag digitale 3D-ervaringen naar offline winkels.

Moneylink (Nederland): maakt gemakkelijk en veilig nieuwe en gebruikte producten verkopen via social media, blog of website mogelijk. Moneylink handelt de betaling voor je af, informeert je bij een succesvolle verkoop en helpt je desgevraagd met het verzenden.

ShopAds (Nederland): is een retail-centric reclamemodel dat retailers in staat stelt om hun inkomsten te genereren door middel van reclame, zonder verlies van verkeer en conversie.

Skace (Tsjechië): is een eenvoudige maar krachtige tool om werknemers vaak en direct te beoordelen, te motiveren en te coachen. Skace heeft performance management opnieuw uitgevonden.

StoreGecko (Verenigd Koninkrijk): zorgt voor democratisering van ‘Product & Channel Information Management’ voor kleine en grote e-commerce winkels.

TryLikes (Nederland): maakt meten van de mening van uw klanten gemakkelijk. De technologie van TryLikes verzamelt antwoorden op vragen, analyseert en vergelijkt de resultaten.

De geselecteerde teams zullen in oktober verhuizen naar Amsterdam, waar het drie maanden durende programma op 12 oktober 2015 begint.

Foto: Heisenberg Media (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Andy Kalbvleesch

Make the best out of it teams !!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond