Deel dit artikel
-

Desktop homepage take-over nu ook op tablet

Uitgeverij Sanoma en Adrime Weborama lanceren naar eigen zeggen als eerste in Nederland een zogenoemde homepage take-over in HTML5, die zowel op desktop als via de browser op tablet werkt. Adverteerders hebben op deze manier een groter bereik en lagere productiekosten, omdat slechts één uiting nodig is voor beide schermen.

De ABN Amro-creatie van Adrime is vandaag op desktop en tablet op NU.nl te zien. De campagne is in samenwerking met mediabureau Universal Media en creatief bureau Red Urban opgezet.

Uit onderzoek van Smartinsight.com blijkt dat het internetgebruik wereldwijd via een mobiel apparaat in één jaar gestegen is van 11 naar 21 procent. Het tabletbereik is dus enorm groot geworden, maar de advertentietechnieken ontwikkelden niet in hetzelfde tempo mee.

Recentelijk werden de floorad en de billboard al voor tablet beschikbaar gemaakt. Die deden volgens Adrime het al dertig procent beter dan ‘desktop only’-uitingen. Niet in de laatste plaats dankzij mogelijkheden als vegen en de gyroscoop, waarover tablets beschikken.

Adrime Weborama is onderdeel van Weborama, een bedrijf dat al sinds 1998 interactieve reclame ontwikkelt en ondersteunt voor adverteerders, bureaus en media-exploitanten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Ton

Dit is iets waar wij met de bouw van onze website in ieder geval al rekening mee hebben gehouden. Iets wat voor zich spreekt als je de laatste jaren bezig bent geweest met het (opnieuw) opzetten van een website.

Vooral bij het gebruik van (mega) drop down menu’s die de laatste jaren sterk in trek zijn gekomen, wordt vaak alleen gekeken naar het gebruiksgemak op een pc/laptop. Bij gebruik op een tablet is zo’n menu vaak één grote frustratie. Dus of zo’n menu vermijden of eentje pakken die ook tablet-proof is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond