Deel dit artikel
-

Doek valt voor AffiliDirect

Greenhouse Group trekt de stkker uit zijn premium affiliatenetwerk AffiliDirect. “De affiliatemarkt staat komend jaar grote veranderingen te wachten. We steken onze energie liever in andere activiteiten”, aldus directeur Marijn Maas.

Kort voor de jaarwisseling maakt AffiliDirect met een mail aan zijn klanten bekend dat het zijn activiteiten per direct stopt. Dat meldt Affiliateblog en wordt aan Emerce bevestigd door Marijn Maas, directeur van Greenhouse Group. “De lopende zaken met klanten en affiliates worden netjes afgehandeld.”

Maas: “Ik denk nog steeds dat er ruimte is voor het bedrijfsmodel waarbij een affiliatenetwerk tegen nul procent marge werkt en zich enkel laat betalen voor verleende diensten. Gezien de veranderende marktomstandigheden, lees: de cookiewet, moeten we daarom kiezen. Gaan we meer investeren in AffiliDirect of steken we de energie in, bijvoorbeeld, real time bidding bij FlxOne en socialmedia bij We Are Blossom? We kiezen voor het tweede.”

Over socialmedia: “Veel bedrijven zijn goed in de activatiecampagnes, het verkrijgen van een x-aantal vrienden of volgers. We gaan ons meer richten op de fase daarna, het onderhouden van de relaties en de interactie met de contentprovider.” Naast Twitter en Facebook krijgen ook Google+ en Pinterest nadrukkelijk aandacht.

Er vallen geen ontslagen bij de liquidatie van AffiliDirect. De medewerkers zijn overgeplaatst naar andere onderdelen van Greenhouse Group.

AffiliDirect werd opgericht in oktober 2011.

Foto: The Tire Zoo (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond