Deel dit artikel
-

DPD investeert in ‘internetkoerier’

Logistiek bedrijf DPD neemt voor enkele miljoenen euro’s een belang in Tiramizoo, een koeriersbedrijf dat internetbestellingen binnen anderhalf uur aflevert.

Met de investering kan DPD in Duitsland, waar op die markt is de logistieke startup actief, een nieuwe dienst gaan leveren. Die van Tiramizoo. Dat is althans de strekking van het investeringsplan, weet Handelsblatt Online.

Het idee achter Tiramizoo is eenvoudig. Het bedrijf heeft in – nu – vijftien grote steden zelfstandige koeriers in een database beschikbaar. Daarnaast biedt het webwinkels technologie om in hun afrekenstraatje op te nemen. De kopende consument krijgt er zodoende een extra bezorgoptie bij. De twaalfhonderd koeriers van Tiramizoo (dekkingskaart) beloven namelijk dat ze binnen anderhalf uur na bestelling al kunnen leveren. Of op ieder ander moment van diezelfde dag.

DPD is ook actief in Nederland. Het is echter de vraag of de pakketjesbezorger hier een vergelijkbare dienst kan en wil optuigen.

Een andere bekende aandeelhouder in Tiramizoo is Daimler. De autofabrikant stapte in september vorig jaar in bij de koerier.

Op een YouTubekanaal van Daimler (myvantv) is te zien hoe vanuit het perspectief van de chauffeur het bezorgproces in zijn werk gaat:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

4 Reacties

Fred van Rijswijk

Nice! Bijna eng zoals iedereen hier op duikt, maar time to market is nu beter als 2 jaar geleden.

Erwin Boogert

Zie je in Nederland ook partijen die zich hierop voorbereiden of eerste proeven doen?

Fred van Rijswijk

Natuurlijk mijn eigen http://www.delvry.co vandaar de interesse in dit soort startups, maar Loopjongens bijvoorbeeld is ook een leuke om in de gaten te houden, zij richten zich op IKEA.

Fred van Rijswijk

@Erwin Yes, we zijn live http://www.delvry.co

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond