Deel dit artikel
-

E-mailmarketing krijgt meer centrale rol in marketingmix

E-mailmarketing is geëvolueerd naar een meer centrale rol in de marketingmix. De algemene resultaten en klikratio’s zijn gestegen en marketeers vertrekken vanuit een strategie met duidelijke doelen. Dat staat de Email Barometer 2014-2015 , het jaarlijks onderzoek naar e-mailmarketing in België.

Opvallend is dat waar bedrijven zich vroeger richtten op een bepaald onderdeel van hun strategie, zoals het optimaliseren van bestaande campagnes of het opzetten van geautomatiseerde campagnes, ze nu kiezen voor combinatie van verschillende elementen.

En in plaats van enkel massa-mailings te versturen, gaan Belgische e-mailmarketeers meer en meer focussen op het bouwen van relaties met hun e-mailcontacten, om zo een hogere conversie te genereren en nieuwe verkoopmogelijkheden te creëren.

E-mailmarketing groeit in kracht en veelzijdigheid. Dit blijkt ook uit het feit dat een aantal bedrijven een fulltime e-mailmarketeer heeft ingezet voor zijn e-mailcampagnes (10,07 procent in 2014, tegen slechts 4.3 procent in 2013).

Respondenten van de Email Barometer geven ook aan dat ze weten dat er tal van nieuwe trends en technische innovaties zijn, maar vinden het uitdaging om die ook effectief in hun strategie op te nemen. Ze zijn actief op zoek naar de juiste bronnen voor informatie.

Marketing automation is een terrein waarop marketeers zich het komende jaren willen gaan richten. Mobiel was de laatste jaren al een grote trend, ook in e-mailmarketing. Ook in 2015 zal mobiel een grote rol blijven spelen in e-mailmarketing.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond