Deel dit artikel
-

webpower breidt e-mail marketing platform uit

Het Nederlandse bedrijf webpower heeft zijn product webpower verrijkt met nieuwe mogelijkheden. Zo zijn zogenoemde push app-triggers toegevoegd, een innovatieve hulp bij retargeting van mailings.

Gebruikers van webpower kunnen vanaf vandaag mobiele push app-notificaties uit laten sturen op basis van vooraf ingestelde triggers. Push app is daarmee na e-mail en sms de derde response-mogelijkheid. Het gaat om zelf ontwikkelde apps waarbij een koppeling met webpower tot stand wordt gebracht.

Triggers worden afgesteld op gedrag (zoals het openen van een mail), terugkerende gebeurtenissen (verjaardagen, feestdagen) of het verstrijken van tijd (bijvoorbeeld een week na een bepaalde aankoop). Als van een van deze dingen sprake is, krijgt de klant automatisch een vooraf opgesteld bericht.

Omdat de triggers kunnen worden afgestemd op klantprofielen kan de klant ook persoonlijk ‘beloond’ worden, voor zijn loyaliteit bijvoorbeeld. Zo kan hij een extra kortingsactie krijgen als hij meer dan vier keer een aankoop heeft gedaan. De trigger is dan het aantal aankopen.

Ook Pinterest is toegevoegd aan de social bookmarks. Ook is er een optie gekomen om de previewtekst van een mailing (in de meeste e-mailclients direct na de onderwerpregel zichtbaar) zelf in te stellen. Voorheen was dit standaard de eerste zin van de e-mail. Met een eigen previewtekst trekt de email beter de aandacht, resulterend in een hogere open ratio.

webpower heeft circa drieduizend gebruikers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond