Deel dit artikel
-

Forse omzetgroei voor Yelp, maar wel verlies

Recensiesite Yelp heeft zijn omzet over het tweede kwartaal met 69 procent zien toenemen naar 55 miljoen dollar, maar noteerde toch een verlies van 1 cent per aandeel, oftewel iets minder dan 1 miljoen dollar. Dat was overigens beter dan verwacht, want analisten hadden op erger gerekend.

Yelp blijkt het vooral te moeten hebben van lokale adverteerders. Die brachten 44,8 miljoen dollar op, 77 procent meer dan een jaar terug. Ook kwamen er 6800 adverteerders bij. Het aantal unieke bezoekers steeg van 78 miljoen in 2012 naar 108 miljoen. Het aantal besprekingen ging 41 procent omhoog naar 42,5 miljoen.

Yelp introduceerde een aantal nieuwe initiatieven, zoals de bezorging van goederen of diensten via de mobiele app (via de overname van SeatMe), maar CEO Jeremy Stoppelman verwacht daar geen grote omzetten van. Volgens hem blijft de advertenties de kern van het platform. Zijn streven: het Amazon voor de directe omgeving.

Het gebruik van de mobiele app neemt nog altijd fors toe. Veertig procent van de advertenties werd mobiel getoond, en 59 procent van de zoekopdrachten werd ook gedaan op de mobiele telefoon.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond