Deel dit artikel
-

Fusie Digitas en LBi leidt al meteen tot conflict

De fusie van Digitas en LBi is niet bij iedereen in de smaak gevallen. In elk geval niet bij het Zweedse Volvo. LBi verzorgt al jaren de digitale activiteiten voor de Zweden, maar Digitas heeft rivaal General Motors als klant.

Hoewel Volvo nog een deel van zijn marketingactiviteiten bij het Franse Havas Digital heeft ondergebracht, verzorgt Lost Boys International de laatste achttien maanden de digitale marketing, het websiteontwerp en de sociale activiteiten voor Volvo. Digitas verricht soortgelijke werkzaamheden voor GM-merken Buick en GMC.

Hoofd marketing Richard Monturo van Volvo zegt tegen AdAge ‘onaangenaam’ getroffen te zijn door de fusie en waarschijnlijk zal een van beide partijen moeten opstappen. Dat zal vermoedelijk eerder Volvo dan GM zijn. Die laatste heeft een advertentiebudget van 3,3 miljard dollar.

Andere merken hebben reeds eisen gesteld aan Digitas en LBi. LBi-dochter MRY – gespecialiseerd in jongerenmarketing – moest buiten de fusie blijven omdat het als grote klant Visa heeft, terwijl Digitas werkzaamheden verricht voor zijn grote rivaal American Express.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond