Deel dit artikel
-

GLS lanceert retourservice voor e-commerce

Pakket- en vrachtvervoerder GLS Netherlands heeft haar dienstenaanbod voor de e-commerce uitgebreid: via de ShopReturnService kunnen consumenten bestellingen aan de leveranciers retourneren via een van de 490 PakketShops van GLS.

Consumenten kunnen van deze dienst gebruik maken via het retouretiket dat de verzender bij de bestelling voegt. Een andere mogelijkheid is dat de verzender de klant een e-mail stuurt met een Pdf-bestand dat vervolgens geprint kan worden. De consument voorziet het verzendklare retourpakket van het label en geeft het kosteloos af. In Nederland kan dat bij 490 PakketShops die in uiteenlopende detailhandelszaken gevestigd zijn. Via de QR-code op de ontvangstbevestiging kan met de smartphone meteen contact worden gemaakt met het Track & Trace-systeem van GLS.

Er worden uitsluitend kosten bij de leverancier in rekening gebracht wanneer pakketten ook daadwerkelijk worden geretourneerd. Omdat het verzendnummer waarmee het pakket wordt geretourneerd al vóór de verzending in het systeem is geregistreerd, kan de bestelling eenvoudig aan de betreffende verzender gekoppeld en in de afleverroute opgenomen worden.

De ShopReturnService is een aanvulling op de FlexDeliveryService. Die flexibele bezorging is in februari 2013 geïntroduceerd. Particuliere ontvangers kunnen zo vroegtijdig de gewenste bezorglocatie en aflevertermijn aangeven.

De kernactiviteit van GLS Netherlands was tot nu toe het bezorgen van B2B-pakketten. ‘Maar steeds meer van onze klanten hebben een eigen internetassortiment voor consumenten’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond