Deel dit artikel
-

Helft meer bestellingen bij Just-Eat

Just-Eat stuurde afgelopen jaar vijftig procent meer orders door naar aangesloten bezorgrestaurants dan in 2013.

Met die magere update (PDF) aan de financiële markt over de resultaten van 2014 neemt het bedrijf wat wind uit de zeilen van critici. Zij stellen dat de digitale tussenpersoon tussen consument en restaurant de hooggespannen verwachtingen van de thuisbezorgmarkt niet kan waamaken.

Dit eerste cijfer laat het tegendeel zien. Investeringen in marketing, technologie en personeel hebben ervoor gezorgd dat meer consumenten bij meer restaurants eten bestellen voor thuisbezorging. Voor iedere doorgegeven order ontvangt Just-Eat een vergoeding.

Een recent onderzoek van Foodservice Instituut laat zien dat de Nederlandse markt voor voedsel thuisbezorgen nu ongeveer een miljard euro groot is. De Just-Eat-achtige bedrijven zijn daarbij goed voor ongeveer een kwart van het volume.

Financieel analisten verwachten dat Just-Eat over heel 2014 een omzet zal melden van 194 miljoen euro, de helft meer dan vorig jaar. De definitieve financiële resultaten worden in maart gepubliceerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond