Deel dit artikel
-

IKEA gaat in herkansing met nieuwe Store-app

IKEA brengt in Nederland een nieuwe Store-app uit voor publiek dat gaat winkelen in een van de filialen van de woonwinkel. De versie van de app die vervangen nu wordt, scoorde bar slecht onder gebuikers.

De vernieuwde app richt zich ten opzichte van de vorige versie meer op de consument die een winkel bezoekt. Centraal erin staan het boodschappenlijstje. Dat kan de klant thuis al invullen. In de winkel wijst de app vervolgens de weg naar waar de gekozen producten staan.

Gebruikers moeten wel over een klantenkaart beschikken willen ze gebruik maken van de inpandige WiFi, die in alle IKEA’s aanwezig is.

IKEA digitaliseert op verscheidene fronten zijn dienstverlening. Dat gaat stap voor stap en land voor land. Zo opent de woonwinkel in Engeland bijvoorbeeld een click & collect-winkeltje. Dat zaakje heeft geen magazijn, maar is een verlengstuk van een gewone grote IKEA. Die staat echter twee uur verder. Klanten kunnen in het Engelse winkel hun online orders ophalen.

Het bedrijf was ook een van de eerste retailers die zijn catalogus digitaliseerde voor de iPad en er een augmented reality-laagje overheen legde.

Twee jaar geleden opende het in Nederland zijn webwinkel. Orders worden binnen een kleine week na de bestelling thuisbezorgd.

Deel dit bericht

1 Reactie

frankvanbruggen.com

Nu nog even de webshop en het omnichannel denken echt op orde krijgen: inzicht in levertijd, koppeling winkelvoorraad en webshopvoorraad, snelle levertijden, chat met mensen ipv ‘Anna’ etc etc.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond