Deel dit artikel
-

Infographic: premiumkanalen op YouTube

YouTube ontwikkelt zich meer en meer als omroep met eigen premium kanalen. De grote vraag is uiteraard hoe die aan hun geld komen. Dat maakt FadBridge duidelijk in deze infographic. Promotie via Facebook en Twitter blijft overigens zeer belangrijk, net als communicatie via e-mail.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel dit bericht

1 Reactie

M. Roelofs

goh. verrassend 😉 Een waarschuwing is op zijn plaats lijkt me.

Youtube zal voor producenten en distributeurs van TV- entertainment hetzelfde rampzalige effect hebben als google (news) voor print al eerder deed. 2014 is voor print het laatste jaar van de journalistieke pluriformiteit. Voor TV zal dit 3 tot 5 jaar later zijn wanneer producenten verzuimen een cordon sanitaire aan te leggen.

De reden is eenvoudig. Alleen heel grote massa producten (B/Hollywood) of consumer generated halen voldoende rendement uit de heel lage opbrengsten die video advertenties op Youtube genereren. Daarnaast ligt de gehele klant- en betaalrelatie bij een andere partij (Youtube) waarmee up/cross en retention buiten je eigen invloedsfeer. Een weg die je nooit meer terug kunt draaien.

RTL? Eredivisie? niemand heeft een succesvolle test doorstaan en deze marktleiders zijn beide vertrokken wegens de rampzalige verdiensten en onmogelijke wurgcontracten die Youtube voorlegt. In het kader van pluriformiteit en cultuur: zet samen een distributie platform op, steun ximon, zet voor mijn part alles bij de PO – maar verlies niet ook bewegend beeld aan de marktgigant!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond