Deel dit artikel
-

Kijkshop doet A/B-test in winkelstraat

Kijkshop opent vandaag in Tilburg een tweede winkel op een A-locatie, een winkel met touchscreens, online assortiment en moderne aflevertechnieken. De ‘oude’, traditionele winkel in Tilburg sluit niet waardoor het bedrijf een A/B-test kan doen met het nieuwe winkelconcept.

Nog geen honderd vierkante meter is de nieuwe zaak aan de Heuvelstraat. En meer hoeft ook niet. Er hoeven amper vitrinekasten te staan waar het aanwezige assortiment staat uitgestald. In de nieuwe zaak staan touchscreens met een groot aanbod uit de productgroepen Media & Bellen, Mooi & Verzorgd, Koken & Wonen en Vrij & Actief.

“De koopbon” waar klanten normaalgesproken het bestelnummer van het gewenste product uit de vitrine op schrijven “is vervangen door een koopkaart die de klant bij elke touchscreen kan scannen om een artikel toe te voegen. De kaart kan vervolgens bij de kassa worden uitgelezen en het artikel kan worden afgerekend. Een deel van het assortiment is direct mee te nemen, de rest kan gratis worden thuisbezorgd of een dag later worden afgehaald.”

De moderne variant op Kijkshops winkelformule wordt bij gebleken succes uitgerold naar andere steden.

Deel dit bericht

2 Reacties

Rik Staals

Als ontwikkelaar van het concept zijn wij erg benieuwd naar jullie reacties over de nieuwe formule van de Kijkshop. Bekijk een filmpje over de verbouwing hier: http://bit.ly/11F6AfR en laat je reactie achter.

Mark X

Ik ben toch vooral benieuwd wat de toegevoegde waarde in shoppingbeleving is. Het is eigenlijk je online store in de stad aanbieden. Ik denk toch dat ik het comfortabeler vind om mt mijn ipad te shoppen vanaf de bank met een lekkere koffie.

Zowieso ga ik een dag later echt niet terug naar een A-lokatie (duur parkeer tarief) om spullen op te halen. Maar dat is uiteraard mijn idee :). Ik ga zeker langs om te ervaren wat er van geworden is. De winkel ziet er in vergelijking met de huidige vormgeving/uitstraling wel veel frisser uit.

Waar ik het meest benieuwd naar ben is wat de invloed van de nieuwe uitstraling zal hebben op de target-klanten van kijkshop. Dat is in de regel toch onderkant markt producten, relatief lage prijzen voor net niet a-merk producten. De nieuwe uitstraling kan het huidige type klant wel eens afschrikken en het assortiment sluit weer niet aan bij de mensen die wat exclusiefs zoeken.

My 2 cents 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond