Deel dit artikel
-

Kledingverkopers: ga op YouTube!

Video is een belangrijke component bij de onlineverkoop van kleding. Dat blijkt uit een studie van Google en Compete.

Zo’n dertig procent van het internetpubliek gebruikt YouTube om te winkelen. 37 procent bekijkt video’s op onlinekledingwinkels. Vaak leidt die oriëntatie tot actieve verkoop doordat in de video meteen op een advertentie kan worden gedrukt.

Videokanalen van modewinkels mogen zich ook in een warme belangstelling verheugen. Actieve videogebruikers zijn tussen 18 tot 34 jaar oud.

Ook belangrijk zijn video’s van vloggers, consumenten die graag hun recente aankopen willen tonen. Vloggers als Blaire Fowler (JuicyStar07), Kandee Johnson (Kandee Johnson) en Andrea Brookes (AndreasChoice) hebben duizenden volgers en genereren miljoenen bezoeken. Er zouden al meer dan 35.000 van dit soort video’s zijn.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

2 Reacties

Arjen

Dit geloof ik direct. Wel ben ik erg benieuwd naar de verhouding man/vrouw, weten jullie daar meer over? Gevoel zegt 20/80 ofzoiets.

Ron Simon

Ik zeg dit al meer dan een jaar tegen klanten van mij die online fashion webshops hebben, maar ze zijn moeilijk te overtuigen. Want het kost natuurlijk wel tijd en geld. Daarom ben ik heel blij met het onderzoek/studie. Waar kan ik het online vinden?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond