Deel dit artikel
-

De krant wordt online goed gelezen

Krantensites blijven in trek, zo blijkt uit gegevens van comScore. Alleen al dit najaar trokken online kranten 181,5 miljoen bezoekers, een groei van negen procent ten opzichte van 2010.

De Daily Mail trekt nog steeds het grootste publiek met 20,1 miljoen unieke bezoekers, gevolgd door de Guardian met 15,7 miljoen. De Turkse kranten Hürriyet en Milliyet en de Duitse krant Bild staan in de top 5 van kranten sites en waren bij elkaar goed voor ongeveer 10 miljoen unieke bezoekers. Nederlandse kranten komen niet voor in de top 10.

Twaalf procent van de bezoekers komt van de sites van Google. Dit percentage is aanzienlijk hoger bij de Daily Mail en de Guardian (meer dan 23 procent van het inkomende verkeer op de sites).

Tenminste 10 procent van de bezoekers komt van Facebook. Vooral de Turkse site Milliyet profiteerde hiervan, met bijna een vijfde van al het verkeer op hun site (18,9 procent). Facebook zorgde ook voor flink wat verkeer naar de Daily Mail en de Guardian, en naar de site van het Duitse boulevardblad Bild.de.

De sites van Google blijven sowieso in trek met 347,3 miljoen unieke bezoekers, een bereik van 91,5 procent.

De snelst groeiende websites in Europa van oktober tot november waren home improvement leverancier Kingfisher (een groei van 21 procent) en de Franse filmsite AlloCiné (een groei van 19 procent). LinkedIn.com en dagelijkse aanbiedingen site Groupon vielen ook onder de snelst groeiende websites, met een stijging van respectievelijk 6 procent en 4 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond