Deel dit artikel
-

Marketingchef Best Buy naar LivingSocial

LivingSocial, een belangrijke concurrent van Groupon, heeft een grote vis binnengehaald. Barry Judge, vier jaar lang marketingdirecteur van retailer Best Buy, gaat marketing en merkbeleid doen.

De komst van Judge is opmerkelijk, want LivingSocial verkeert in zwaar weer. Twee maanden terug werden vierhonderd werknemers op straat gezet. Het bedrijf is een private onderneming met Amazon als een belangrijke aandeelhouder. Bij de presentatie van de laatste kwartaalcijfers (door Amazon in het najaar) bleek al dat LivingSocial forse verliezen leed van 545 miljoen op een omzet van amper 124 miljoen. Volgens het bedrijf zelf ging het om afschrijvingen van acquisities die minder waard bleken.

CEO Tim O’Shaughnessy zegt tegen AdWeek dat de keuze op Judge is gevallen, omdat hij de beroemde Amerikaanse koopjeswinkelketen ook online en mobiel sterk heeft gemaakt.

Best Buy, dat onder die naam al sinds 1983 bestaat, is momenteel actief in Noord-Amerika, Mexico en China. Kort voor de crisis in 2008 wilde de retailer nog zijn grote Europese concurrent MediaMarkt verdrijven. Best Buy wilde Europa gaan overspoelen met vestigingen tienduizend m2 vloeroppervlak, maar daar kwam uiteindelijk weinig van terecht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond