Deel dit artikel
-

Meer winst en omzet voor Chinese Twitter

Sina, het bedrijf achter de Chinese variant van Twitter, meldt goede kwartaalresultaten. Over het tweede kwartaal van 2012 steeg de omzet 11 procent naar omgerekend 131,6 miljoen dollar. De winst kwam uit op 33,2 miljoen.

Pas echt imponerend is de groei van het aantal gebruikers. Dat ging alleen al vergeleken met maart dit jaar van 324 naar 368 miljoen. Een jaar geleden stond de teller nog op 140 miljoen.

Als gevolg daarvan namen de kosten wel fors toe. Ondanks de uitdagende macro-economische omstandigheden houdt het bedrijf rekening met hogere omzet in het derde kwartaal tot 148 miljoen.

Sina is het bedrijf achter Weibo, een kruising tussen Twitter en Facebook. De dienst werd in augustus 2009 gelanceerd en inmiddels worden er honderd miljoen berichten per dag geplaatst. Sina heeft ook nog een dienst die lijkt op Foursquare.

Het Chinese bedrijf past overigens stenge censuur toe op de berichten en hanteert een zwarte lijst van woorden die niet gebruikt mogen worden. Politieke opmerkingen worden veelal gewist.

De onderneming heeft onlangs een samenwerking met de Chinese Handelsbank aangekondigd. Men is van plan om een Weibo-creditkaart op de markt te brengen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond