Deel dit artikel
-

Mobiel zoeken naar auto’s leidt vaak tot aankoop

Bijna de helft van mobiele gebruikers die met hun smartphone of tablet op zoek gaan naar een auto weet uiteindelijk iets van hun gading te vinden. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie van xAd en Telmetrics.

De verklaring voor deze hoge conversie is dat de zoekende smartphonegebruikers meestal per direct een auto nodig hebben. Speciale apps worden niet eens gebruikt en gebruikers mijden de sites van de fabrikanten zelf.

Volgens Telmetrics moeten adverteerders meer rekening houden met de locatie waar wordt gezocht en ook dat zij vaak geen specifieke merkvoorkeur hebben. De deelnemers aan het onderzoek geven aan dat zij hun smartphone vaak gebruiken om een lokale dealer te vinden.

Voor het onderzoek werd gebruikgemaakt van bestaand onderzoek van Nielsen naar smartphonegebruikers.

Deel dit bericht

1 Reactie

Peter J. Fontijn

Ook bij vacatures is deze trend zichtbaar. Reeds 1 op de 5 werkzoekenden gebruikt z’n smartphone om vacatures te zoeken. Kom er meer over te weten op 12-12-2012: http://www.123mobile.nl

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond